Columbia Marketing International

Culinaire schrijvers ontdekken Ambrosia appel

Onlangs nodigde CMI, Columbia Marketing International, zeven culinaire schrijvers uit voor een uitgebreide rondleiding in Wenetchee, in de staat Washington, dat bekend staat als "de appelhoofdstad van het land". Het doel van de rondleiding, die plaatsvond van 24 tot 27 september, was om de vooraanstaande schrijvers te laten zien waar de Ambrosia appel, de nieuwste binnenkomer in de nationale appel top tien, geteeld wordt.


De deelnemende schrijvers en redacteuren, van onder meer Saveur, Every Day met Rachael Ray, The FoodNetwork, The Nibble en Mael Maeover Moms, bereiken met hun publicaties ruim 35 miljoen consumenten.

De schrijvers mochten zelf Ambrosia appelen plukken en konden genieten van een inspirerend tweedaags culinair programma dat in het teken stond van lokaal geteelde AGF. 

Volgens gegevens van Nielsen zijn in het seizoen 2014-2015 de Ambrosia appelverkopen, die van Breaburn gepasseerd en bereikt de Ambosia appel daarmee de tiende plaats in de top tien van Amerika's bestverkochte appelen. Ook heeft Ambrosia de beste groeicijfers uit de top tien.

Ambrosia is klaar om verder door te groeien in het seizoen 2015-2016. Gegevens van Nielsen geven aan dat gedurende het laatste appelseizoen de binnenlandse distributie van Ambrosia appelen groeide van 30% naar 48% en ook de retailverkoop blijft stijgen.


Voor meer informatie:
Katharine GroveCMITel: +1 509-888-3427Fax: +1 509-888-3418Email: Katharineg@cmiapples.comwww.cmiapples.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven