Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Innovatieve verpakkingen

In Spanje is een team van bedrijven en onderzoekscentra het Easyfruit-project gestart. Dit project bestaat uit de ontwikkeling van innovatieve, actieve verpakkingen die het leven van geschilde en gesneden sinaasappelen en ananas tot respectievelijk 9 en 12 dagen verlengt.


Het pakket verlengt de levensduur van geschilde en gesneden sinaasappelen en ananas.

Een consortium gecoƶrdineerd door Itene en gevormd door Centros Comerciales Carrefour, Spektar, Omniform, Rural Cooperative San Vicente Ferrer van Benaguasil, Slice Fruit en Nofima voerden het project uit. Volgens Martha Lara, projectcoƶrdinator van Itene, werkt "dit innovatieve pakket door het vrijgeven van bepaalde stoffen die in contact komen met de vers fruit om hun levensduur te verlengen. In dit geval verlengt deze verpakking de levensduur van de sinaasappel (in hun traditionele verpakking 7 dagen) tot 9 dagen en de ananas tot 12 dagen."

Het Easyfruit-project kan helpen om de fruitconsumptie te vergroten. Daarnaast kunnen bedrijven nieuwe markten openen en hun verlies van beschadigd fruit verminderen. Vanuit milieu-oogpunt vermindert het project ook de voedselverspilling. Volgens Mariano Rodriguez, directeur Kwaliteit en Duurzame Ontwikkeling van Carrefour, zal "deze nieuwe verpakking ons helpen om opslagverliezen te beperken en zorgen voor minder afval bij de consumenten thuis."
Publicatiedatum: