Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Richard Uijtdewillegen (Aartsenfruit) in kersteditie Primeur:

“UNO moet de Mercedes-Benz zijn van de Spaanse handel”



Aartsenfruit voert zeer duidelijk een eigen strategie in de huidige AGF-handel. De importeur voert een zeer breed AGF-pakket, exporteert zelf niet en is ook niet afhankelijk van de afzet richting retail. In die duidelijkheid valt ook het merkenbeleid, dat bij Aartsenfruit altijd gelinkt is met het land van herkomst. Vijf jaar geleden werd het merk UNO geïntroduceerd. "UNO moet de Mercedes-Benz van de Spaanse handel zijn", vertelt Richard Uijtdewillegen, die eindverantwoordelijk is voor de Spaanse import, in de Kersteditie van Primeur.


Richard Uijtdewillegen en Jasper van der Sandt

"Inmiddels hebben we zo'n 80 tot 90% van het Spaanse pakket beschikbaar onder het UNO-merk. We werken in alle streken van Spanje. Daarbij bieden we niet alleen de hoofdproducten aan, zoals ijsbergsla, paprika en tomaten, maar juist ook artisjokken, doperwten en snijbonen. We doen zelf pertinent geen re-export. Daardoor zijn vele exporteurs in Nederland dagelijks klant bij ons. Zij weten dat we nooit zelf zullen gaan exporteren. Ze weten dus als ze 'UNO' exporteren, dat ze daarvan geen concurrentie hebben. Niet vanuit Spanje en zeker nooit van Aartsenfruit", betoogt Richard.



Wil je ook Primeur ontvangen? Klik hier om een abonnement af te sluiten en wij sturen je nog een Kerstnummer toe!