Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi en Lidl: éénderde van de Engelse klanten wisselt

Half december werd bekend dat Tesco een nog grotere winstdaling zou moeten verwerken dan volgens eerdere verwachting. De marktwaarde van de Tesco-aandelen op de beurs daalde zo'n 16 %. Tesco's marktaandeel zakte en die van Aldi en Lidl steeg.

Tim Frogatt, lector retailmarketing aan de Anglia Ruskin Universiteit in Cambridge: "Het was de recessie en dalend klantenvertrouwen en bestedingsvermogen, die klanten deed overstappen naar Aldi en Lidl, die gewoonlijk in "mindere" wijken zaten, maar steeds meer richting gaan van betere buurten. Ook snellere kassadoorstroming speelt een rol.

Wie hier klikt, kan meer lezen.

Publicatiedatum: