Perupas van HZPC genomineerd voor Dutch Marketing Awards 2015
Perupas behoort tot de zes kanshebbers op de marketingprijs. De andere genomineerden in deze categorie zijn Hellofresh, Blendle, 3DHubs, Veylinx en Discovered. Een 15-koppige jury bestaande uit Senior Marketing Professionals zal interviews afnemen en vervolgens bepalen wie in februari als finalisten bekend zullen worden gemaakt. De uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de officiële uitreiking op 19 maart 2015 te Amsterdam.
De nieuwe groente
Perupas is een verzameling van aardappelrassen met bijzondere kleuren, vormen en/of smaken die hun herkomst vinden in de authentieke rassen uit Peru. 'Perupas zijn echte blikvangers', zegt marketeer Annemarie Blitterswijk van HZPC. 'Maar onbekend maakt onbemind. Daarom volgen we met Perupas een pull-marketingstrategie. Want zien eten doet eten en wanneer top koks ermee koken, wil elke serieuze kok met Perupas aan de slag – straks ook de thuis kok. Koks zijn altijd op zoek naar inspiratie, variatie en smaak, om iets unieks op de kaart te hebben. Dat hebben Perupas zeker in huis.'
De Perupas beleefden hun introductie in de Nederlandse markt afgelopen september, toen HZPC een distributie overeenkomst sloot met horeca-groentespecialist Rungis in Barendrecht. Niels van den Berg van Rungis is tevens SVH Meesterkok: 'De culinaire toepassingsmogelijkheden zijn legio, denk aan paars-witte chips, aan zéér romige geel-oranje aardappelpuree en aan magentakleurige aardappelpoffertjes.'