Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Campagne Pools zachtfruit in EU

Er wordt binnenkort een overeenkomst ondertekend voor de start van promotiecampagnes in Polen, Oostenrijk, Zweden, Tsjechië en Finland. Het doel is om de consumptie van Pools fruit binnen de Europese markt te stimuleren. Het budget voor de driejarige campagnes is 4 miljoen euro, waarvan meer dan 20% afkomstig is van de 'Fund for the Promotion of Fruit and Vegetables'. 

"We willen een positief beeld creëren rondom bijvoorbeeld de kwaliteit van Poolse blauwe bessen," stelt Miroslaw Maliszewski, directeur van de Association of Polish Fruit-Growers. Daar voegt hij aan toe dat het Poolse zachte fruit zowel op de Europese als op de internationale markt kan concurreren. "De reputatie van ons zacht fruit is goed. Zo wordt bijna 80% van de productie van blauwe bessen geëxporteerd," aldus Maliszewski. De blauwe bessen-productie van Polen bedraagt momenteel 500.000 ton per jaar.
Publicatiedatum: