binnenlandse actie zorgt voor meer consumptie

Verkoop Poolse appelen stijgt

De verkoop van appelen in Polen blijft stijgen ondanks de boycot van Rusland. Dit komt mede door de lancering van een campagne om Poolse appeltelers te helpen in deze barre tijden. De campagne van de Polish Organization of Trade and Distribution (POHiD) heet "Jem bo Polskie" ("Ik eet het, omdat het Pools is") en heeft als doel om de consumptie van zowel groenten als fruit te bevorderen. De nadruk ligt echter vooral op appelen.

Polen is de grootste appelenproducent van de EU met volumes van 2,9 miljoen ton per jaar. In het seizoen 2012/2013 bedroeg de Poolse fruitexport 456 miljoen euro. POHiD rekent op een omzetvermeerdering van 90.000 ton in de loop van de campagne, die loopt tot het einde van het jaar. De POHiD overweegt om de campagne te verlengen.

 

Bron: thenews.pl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven