Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
binnenlandse actie zorgt voor meer consumptie

Verkoop Poolse appelen stijgt

De verkoop van appelen in Polen blijft stijgen ondanks de boycot van Rusland. Dit komt mede door de lancering van een campagne om Poolse appeltelers te helpen in deze barre tijden. De campagne van de Polish Organization of Trade and Distribution (POHiD) heet "Jem bo Polskie" ("Ik eet het, omdat het Pools is") en heeft als doel om de consumptie van zowel groenten als fruit te bevorderen. De nadruk ligt echter vooral op appelen.

Polen is de grootste appelenproducent van de EU met volumes van 2,9 miljoen ton per jaar. In het seizoen 2012/2013 bedroeg de Poolse fruitexport 456 miljoen euro. POHiD rekent op een omzetvermeerdering van 90.000 ton in de loop van de campagne, die loopt tot het einde van het jaar. De POHiD overweegt om de campagne te verlengen.

 

Bron: thenews.pl
Publicatiedatum: