"We hebben bij CRU geen twintig soorten tomaten, alleen die met smaak"

Eenvoud centraal bij nieuw concept Colruyt

Tholen - Dit weekend vindt de officiële opening plaats van het nieuwe concept van Colruyt, genaamd CRU. De eerste CRU-vestiging in Overijse is een feit. Al bij binnenkomst ruik je de heerlijke geuren van de producten bij verschillende ambachten. Beleving staat hoog in het vaandel. Colruyt wil met CRU een hele andere richting uit en producten aanbieden die in de 'gewone' Colruyt-winkels niet verkrijgbaar zijn. Terug naar de passie voor het vak en de authentieke smaken van vroeger.



CRU Overijse is gevestigd in een boerderij en eenvoud staat centraal. Het is een plaats om samen te komen en te genieten van pure smaken. Speciaal voor mensen met een passie voor lekker eten. Het aanbod varieert dagelijks, niets is standaard. Proeven, voelen en ruiken: het kan allemaal bij CRU.

Klik hier voor de fotoreportage


AGF-afdeling
De verschillende ambachten zijn onderverdeeld in afdelingen en bij elke productgroep staan experts die hun vak kennen. Van poelier tot wijnsommelier, bij CRU zijn ze aanwezig. De consument wordt tijdens zijn winkelproces begeleid en kan daar altijd terecht met hun vragen. De CRU winkel begint meteen met de AGF-afdeling waar de producten in kisten worden gepresenteerd. "We bieden wat het seizoen geeft en willen niet te veel producten aanbieden. Ook hebben we geen twintig soorten tomaten hier. De consument krijgt bij CRU geen keuzestress. Wij hebben alleen smaakvolle producten. Als er geen lekkere tomaat verkrijgbaar is, hebben wij die niet in het assortiment. Zo simpel is het", legt zaakvoerder Jeroen van Belleghem uit. "De focus bij groenten en fruit ligt niet persé bij bio of lokaal, maar als deze voor ons een meerwaarde hebben, voeren we ze zeker.



Inspiratiekeuken
CRU wil mensen helpen die niet weten wat ze willen koken. Daarom staat er een kok in de inspiratiekeuken. "Wat we in de winkel aanbieden varieert, dus ook hier in de keuken maken we elke dag iets anders. Consumenten kunnen ideeën opdoen en wij leggen ook uit hoe iets klaargemaakt kan worden", aldus de kok.



Jean-Pierre Roelands
Jean-Pierre Roelands is directeur winkelconcepten en heeft het concept opgezet, samen met zijn team. Hij vertelt dat hij 'bijzonder fier' is dat deze droom is waargemaakt. "De bedoeling is terug te gaan naar de essentie en inspelen op de plaatselijke noden. Dat is niet altijd met plaatselijke producten, maar veel wel. CRU is geen luxe winkel, maar een bijzondere winkel met doodgewone producten. We willen de gewone dingen goed doen. Onze visie: Genieten van eenvoud is de echte luxe!" Hij noemde ook de principes van CRU waarin ook de eenvoud weer naar voren kwam. "Live the experience", is ook een belangrijke principe voor CRU. "Het kernconcept is een estafette van passie. Dat begint bij de producent, die wij kennen en eindigt bij een gepassioneerde consument. Onze klanten zijn 'soulmates', mensen die graag met voeding omgaan en genieten van eten. We zijn net gestart, maar het is de bedoeling dat we met CRU op drie niveaus gaan werken. De eerste is het rauwe product, de tweede het bewerkte product (bijvoorbeeld geschild) en het laatste niveau is een volledig klaargemaakt product. Op maat voor alle klantwensen."

Klik hier voor de fotoreportage


Jean Pierre Roelands is fier op het nieuwe concept

Technologie

Ondanks de eenvoud van het product maakt CRU wel gebruik van de nieuwste technologieën. In het begin van de winkel krijg je een tablet en een CRU-kaart en moet je de QR-code scannen. De tablet kan aan de winkelwagen worden bevestigd en alle producten kunnen zo zelf worden gescand. Er is geen kassa aanwezig. volgens projectmanager Leen willen mensen niet veel tijd meer besteden aan de kassa. "Daarom kunnen ze aan de betaalzuil afrekenen en ook mobiel betalen. We willen zo weinig mogelijk met papier werken, dus de kassabon wordt per e-mail opgestuurd. Klanten kunnen ook een persoonlijke CRU-pagina aanmaken."

Andere CRU's
Als het CRU-concept slaagt in Overijse zal Colruyt in de toekomst ook andere CRU's gaan openen. "Elke CRU zal haar eigen identiteit hebben en ook het assortiment zal per CRU verschillen. We spelen in op wat de klant vraagt in die omgeving."



www.cru.be

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.