Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Goede sfeer in supermarkt is goed voor klantenbinding

Hoe aantrekkelijk en geliefd een levensmiddelenwinkel is, wordt niet alleen bepaald door prijzen en producten, maar ook door de sfeer in de winkel, meldt de Duitse website wuv.de. Klanten hechten hier namelijk veel waarde aan. Bovendien letten ze steeds meer op de overzichtelijkheid en het aanbod van levensmiddelen, zo blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Service Value.

Het tegemoetkomen aan deze klantbehoeftes lukt de hypermarkten en grote traditionele supermarkten nog steeds beter dan de discounters. Globus scoort op dit punt het hoogst. Echter kan ook Aldi Süd bij de klantoriëntatie overtuigen, zo blijkt uit de analyse van Service Value. Sinds vijf jaar onderzoekt het bedrijf de klantoriëntatie van de Duitse levensmiddelenhandelaren. Voor de 'Service-Atlas Lebensmittel-Einzelhandel 2014' werden twaalf hypermarkten en grote reguliere supermarkten, zeven discounters en drie biologische supermarkten onder de loep genomen. Hiervoor werden bijna 3.000 klantenbeoordelingen verzameld. Vier supermarkten kregen van de klanten de beste notering voor hun klantoriëntatie, maar als testwinnaar uit alle vijf afzonderlijke categorieën kwam net als vorig jaar Globus uit de bus. Bij de discounters stond net als vorig jaar Aldi Süd helemaal bovenaan. Naast Aldi Süd was Lidl de enige discounter die in z'n totaliteit met 'zeer goed' beoordeeld werd.
Publicatiedatum: