Goede sfeer in supermarkt is goed voor klantenbinding
Het tegemoetkomen aan deze klantbehoeftes lukt de hypermarkten en grote traditionele supermarkten nog steeds beter dan de discounters. Globus scoort op dit punt het hoogst. Echter kan ook Aldi Süd bij de klantoriëntatie overtuigen, zo blijkt uit de analyse van Service Value. Sinds vijf jaar onderzoekt het bedrijf de klantoriëntatie van de Duitse levensmiddelenhandelaren. Voor de 'Service-Atlas Lebensmittel-Einzelhandel 2014' werden twaalf hypermarkten en grote reguliere supermarkten, zeven discounters en drie biologische supermarkten onder de loep genomen. Hiervoor werden bijna 3.000 klantenbeoordelingen verzameld. Vier supermarkten kregen van de klanten de beste notering voor hun klantoriëntatie, maar als testwinnaar uit alle vijf afzonderlijke categorieën kwam net als vorig jaar Globus uit de bus. Bij de discounters stond net als vorig jaar Aldi Süd helemaal bovenaan. Naast Aldi Süd was Lidl de enige discounter die in z'n totaliteit met 'zeer goed' beoordeeld werd.