Door de goede relaties met Westfalia is de Britse supermarktin staat om nieuwe rassen toe te voegen aan het assortiment, zoals de vroegrijpeCarmen avocado, de Finest Gem avocado en de Avozilla avocado. Een dergelijkeinnovatie is een bewijs van de gezamenlijke aanpak.
Gebruik maken van het hele gewas
Door nauwer samen te werken met hun telers heeft het bedrijfmeer kennis van de hoeveelheid die telers beschikbaar hebben. Tesco besefte datde grootte van de avocado die zij verkozen niet overeenkwam met de maat dietelers beschikbaar hadden. De supermarkt heeft daarom op permanente basismeerdere groottes toegevoegd aan het assortiment.
Daarnaast werd een handelsplan ontworpen om gebruik te makenvan de grootte van avocado's waar wereldwijd weinig vraag naar was. Er werdenkleinere avocado's aan klanten aangeboden via promoties om telers teondersteunen.
Tesco is bezig om klanten het beste assortiment en de bestekwaliteit en prijzen aan te bieden. Dit gebeurt niet door commerciƫle druk ophun leveranciers, maar door gebruik te maken van de kennis over de wereldwijdemarkten en het overleg met leveranciers. Het bedrijf is van plan omlange-termijncontracten op te stellen voor de belangrijkste strategischepartners en zo de relaties met de telers in stand te houden.