Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

JEM-id realiseert overgang nieuw IT systeem Cool Company

15 jaar geleden heeft JEM-id het systeem CoolCommerce ontwikkeld voor ADB CoolCompany. Door de beschikbaarheid van nieuwe technieken en mogelijkheden, is het hele softwarepakket opnieuw ontwikkelt met als resultaat "CoolCommerce.Net". Cool Company is begin november overgegaan op het nieuwe systeem. CoolCommerce.Net wordt o.a. gebruikt voor inslag, uitslag, voorraad, kwaliteitsbeheer, facturatie en het complete logistieke proces.



Kantoor automatisering

CoolCommerce.Net zorgt ervoor dat op kantoor alle relevantie bedrijfsprocessen efficiënt afgehandeld kunnen worden. Door verschillende koppelingen met diverse grote klanten kunnen de partijen o.b.v. de aangeleverde informatie volledig aangemaakt worden in CoolCommerce.Net, zodat precies bekend is welke pallets op welk moment verwacht kunnen worden. Voor partijen waar niet mee gekoppeld wordt, kunnen de gegevens eenvoudig handmatig ingegeven worden.

Logistieke aansturing

Op basis van de gegevens die op kantoor verwerkt worden, wordt de volledige logistiek aangestuurd. Doordat het systeem volledig op de hoogte is van de verschillende aanrijdtijden, klantwensen, palletlocaties, heftrucktypes, prioriteiten en personeelsbezetting kan met het systeem de meest efficiënte planning bepaald worden. Op de werkvloer wordt gebruik gemaakt van draagbare scanners en mobiele printers, zodat er een realtime aansturing is van de medewerkers. Hierdoor is het eveneens mogelijk om aanpassingen door te voeren in de prioriteiten van de verschillende in- en uitslagen, waarna dit automatisch bij alle werknemers bekend is.

Kwaliteit

Voor het bewaken van de kwaliteit wordt gebruik gemaakt van de FreshTracker app (www.jem-id.nl/nl/FreshTracker-scannen). Met deze app is het mogelijk om partijen te keuren op verschillende keuraspecten en de partijen gelijk te voorzien van actuele, hoge kwaliteit foto's.

Extranet

Via het extranet is het voor klanten op ieder moment van het proces mogelijk om inzicht te krijgen in de voorraadposities en de voortgang van het proces. Daarnaast is het mogelijk om per partij inzicht te krijgen in de kosten, de verschillende keurrapporten met foto's en de partij-eigenschappen. Ook kunnen partijen direct afgeroepen en uitgeslagen worden, zodat de klant precies weet wanneer hij weer over zijn goederen kan beschikken. Ook gewenste partijbewerkingen, zoals ompakken, verpakken en uitzoeken kunnen via het extranet geregeld worden.
Door deze manier van informatievoorziening daalt de informatievraag op kantoor en zijn de klanten beter op de hoogte.

Enthousiast

Alex de Bruin, eigenaar van Cool Company is erg enthousiast over het nieuwe systeem. Met het nieuwe systeem kunnen we nog sneller en efficiënter werken. "Wij zijn zeer tevreden met de nieuwe software. De service en support die we krijgen van de JEM-ID medewerkers zijn van een hoogniveau''.

CoolCompany

Bij CoolCompany is er ruimte voor 15.000 pallets in 150.000 m3 koel- en diepvriesruimte, verdeeld over 48 verschillende ruimten. Temperaturen kunnen worden ingesteld tussen -25 en +55 graden Celsius. Het beschikt over een grote gekoelde distributiehal van 4.500 m2 met directe toegang tot 11 docks, de corridors naar de koel- en vriescellen en de sorteer- en inpakruimten.


Publicatiedatum: