Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mangoprijzen verdrievoudigd

Het Spaanse mangoseizoen is over en de resultaten zijn uitstekend. Niet alleen de productie verdrievoudigde ten opzichte van vorig seizoen, ook de prijzen waren hoger dan verwacht. De productie steeg van 7.000 ton in 2013 naar 24.000 ton in 2014. Osteen is het belangrijkste ras. Op dit moment komt het grootste deel van de mango's uit Peru, namelijk de Kent- en Keittrassen. 


Kent mango's uit Peru verkocht onder het merk Monna Lisa.

Volgens Hispalco lijkt er geen enkel seizoen op het laatste. Zo werd het fruit vorig seizoen in het begin al voor een hoge prijs verkocht, waren er constant tekorten en steeg de prijs aan het eind van de seizoen nog meer.

"Deze keer verwachtten we overproductie, waardoor we begonnen met lage of gemiddelde prijzen. Hierop volgden nog meer prijsdalingen. Vervolgens stegen de prijzen aanzienlijk. We kochten fruit voor 75 cent per kilo, maar aan het eind van het seizoen kostte het fruit 2 euro per kilo."
Volgens Hispalco is de consumptie gestegen doordat mango's worden gezien als fruit dat het hele jaar door kan worden gegeten. 

De stijging van de mangoconsumptie in Spanje is niet zo groot. De consumptie stijgt slechts door de in Spanje wonende Latino's, maar niet vanwege de Spaanse consument. 
Het areaal voor mango's groeit in hetzelfde tempo als het verbruik. Volgens de manager van Hispalco, Pepe Beltrán is er nog ruimte voor groei. Dezelfde stijging is ook zichtbaar bij avocado's. 

Merken als Monna Lisa®, Unicorn® en Hispalco®Bio verkoopt het Valenciaanse bedrijf onder het Ready-to-eat concept. "Het is de meest voorkomende manier om mango's te verkopen. Wij verkopen geen vruchten die niet aan de juiste kwaliteit, kleur en rijpheid voldoen. 

Voor meer informatie:

Ana Beltrán
HISPALCO, S.A.
C/ Barranco Pascual, 45. Pol. Ind. Campo Aníbal.
46530 Puzol, Valencia. Spain.
M: +34606686319
T: +34 963404422
abeltran@hispalco.com
www.hispalco.com

Publicatiedatum: