Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Discounters scoren punten op kwaliteit

Volgens circa de helft van de Duitsers (51 procent) is de kwaliteit van de levensmiddelen bij discounters zeer goed, meldt de Duitse website Lebens-mittelpraxis.de. Om de hoogwaardigheid van producten te kunnen beoordelen, vindt één op de zes personen een herkomstaanduiding op producten zinvol. Dit is gebleken uit een representatief consumentenonderzoek van de 'Deutsche Gesellschaft für Qualität' (DGQ).

Minder vertrouwen hebben de consumenten daarentegen in de informatie van levens-middelproducenten. Bijna één vierde (23 procent) twijfelt erover of de informatie over kwaliteit en herkomst helemaal overeenstemt met de werkelijkheid. Bekritiseerd wordt ook de begrijpelijkheid van productbeschrijvingen. Bijna de helft (44 procent) van de ondervraagde personen weet ook na het lezen niet welke inhoudsstoffen het levens-middel daadwerkelijk bevat en of deze gezond zijn. Dit heeft ook gevolgen: 38 procent van de personen ziet van de aankoop af wanneer hem of haar niet duidelijk is waar het levensmiddel uit bestaat.

In z'n totaliteit genomen wordt het onderwerp voeding belangrijker voor mensen. Bijna de helft (49 procent) van de ondervraagde personen gaf aan dat zij informatie over levensmiddelen in het nieuws zeer serieus nemen en dat zij daarna eventueel hun eetgewoontes veranderen.

Voor het representatieve onderzoek werden 1.000 mensen tussen 18 en 85 jaar ondervraagd.
Publicatiedatum: