nieuwe, innovatieve, sterk onderscheidende producten

Pitch je product bij Albert Heijn op podiumdagen

Eind november organiseert Albert Heijn twee podiumdagen. Hierop kunnen nieuwe leveranciers hun product presenteren aan de category en sourcing managers. "Wij willen 'nieuwe' leveranciers een podium geven om met ons in contact te komen en uiteindelijk een positie bij ons op het schap te verwerven. We zijn op zoek naar nieuwe, innovatieve of sterk onderscheidende producten waarmee we Albert Heijn klanten kunnen verrassen, inspireren en verwennen, maar ook zeker 'waar voor je geld' producten", verklaart de retailer op de website.


Marit van Egmond en Erik-Jan Mares

Verbeteren assortiment
De uitnodiging is geschreven uit naam van Marit van Egmond en Erik-Jan Mares. Zij maken sinds mei dit jaar deel uit van het managementteam. Centraal bij deze benoemingen stond het verbeteren en aanvullen van het assortiment voor de klant. Mares geeft leiding aan de verdere ontwikkeling van bestaand en nieuw assortiment. Van Egmond geeft leiding aan de verdere ontwikkeling van het versassortiment.

Hoe gaat het in zijn werk?
Na een online inschrijving volgt voor 20 november een eventuele uitnodiging voor eind november. De Category managers en Sourcing managers hebben woensdag 26 en vrijdag 28 november 2014 in hun agenda vrij gemaakt om leveranciers te ontvangen. Op die dagen kunnen leveranciers hun product pitchen aan de category table, onder leiding van de Category manager en Sourcing manager (de pitch zal maximaal 15 minuten duren, het is de bedoeling dat er een mondelinge producttoelichting gegeven wordt, er is geen beamer beschikbaar). Het programma zal een halve dag in beslag nemen. Er zal een ochtend- en een middag-ronde zijn, dus vier sessies waarover we de aanmeldingen verdelen.

Vereisten aan nieuwe Albert Heijn leveranciers
  • GS1 gecertificeerd, of bereid deze op korte termijn te behalen (voor food - aanleveren van wettelijk verplichte etiketgegevens via GS1 of apart brondocument).
  • EDI gecertificeerd (ordering en facturering)
  • Bereidheid tot aanleveren van monsters én extra gegevens zoals foto's / marketing teksten t.b.v. online verkopen en verkopen in België
  • In staat kredietwaardigheid aan te tonen

Kwaliteit
Producten uit risico landen dienen social compliant te zijn (BSCI certificaat) en dienen volgens internationale geldende standaarden geproduceerd te zijn. Daarnaast kunnen er nog categorie specifieke verplichtingen en/of richtlijnen zijn.

Klik hier voor meer informatie over de podiumdagen.
 
 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven