Niels Stolk, Coolfresh:

"Nog veel mogelijkheden in Afrikaans landen onder de Sahara"

De Cool Fresh Group heeft een brede logistieke en marketingdienstverlening, die telers directe markttoegang biedt en de afgelopen jaren een sterke groei heeft doorgemaakt. Loyaliteit, doorzettingsvermogen en innovatie zijn volgens directeur Niels Stolk de sleutelwoorden voor het succes. "We werken al jaren hard aan het opbouwen van een loyaal klantenbestand over de hele wereld. Bovendien zijn we altijd bezig met de ontwikkeling van nieuwe idee├źn, die een toegevoegde waarde voor onze klanten opleveren. Inmiddels hebben we vaste klanten in meer dan zestig landen."

De Cool Fresh Group is ook actief in verre bestemmingen zoals Angola en Mauritius. In de meest recente analyse van het bedrijf wordt de groei voornamelijk aangedreven door ontwikkelende markten en volgens Stolk zijn er nog veel mogelijkheden in de Afrikaans landen onder de Sahara. Hij benadrukt dat het niet slechts een kwestie is van in het vliegtuig stappen en te beginnen. De groep investeert veel tijd in het leren begrijpen van culturele en zakelijke verschillen, om zo een duurzame bedrijfsvoering op te bouwen. 



Stolk is ervan overtuigd dat de nauwe betrekkingen die de groep met zijn leveranciers heeft een grote rol hebben gespeeld in de groei van het bedrijf: "Onze loyale telers begrijpen dat slechts door samenwerking over een lange periode een duurzaam businessmodel kan ontstaan. We hebben laten zien dat we hen directe markttoegang kunnen geven in veel landen, waardoor ze kosten besparen en orders binnenhalen."

Niels Stolk en Bert van Gelder, die verantwoordelijk zijn voor Latijns-Amerika, zullen op 11 en 12 november aanwezig zijn op de PMA Fruittrade in Santiago. 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven