AGF consumptie Italië nog steeds laag

De (voorlopige) gegevens van Gfk-Eurisko over de periode tussen januari en augustus 2014 laten zien dat Italiaanse gezinnen weer minder geld uitgeven aan verse voedingsmiddelen. De uitgaven zijn gedaald met 0,4% ten opzichte van dezelfde periode in 2013 en de volumes daalden met 0,7%. Mensen gaven 0,6% minder uit aan voedsel en 1,5% meer aan drankjes.

In de eerste acht maanden van 2014 werd er meer uitgegeven aan vlees, graan, snoep, olie, plantaardige vetten en vis, terwijl verse en zuivelproducten tegen de trend ingingen.

Verse producten noteren -3,3% in termen van waarde en -0,8% in volume ten opzichte van 2013. Italiaanse gezinnen gaven 4,3% minder uit aan groente en 2,7% minder aan fruit. Met betrekking tot verwerkte producten daalden het volume en de waarde van groenten met respectievelijk 1,8% en 1,9%, terwijl fruit 1,1% verloor in termen van volume, maar 1,3% steeg in waarde.


Product categoryVar.% 13/12
(Vol.)
Var.% 13/12
(Val.)
Var.% Jan-Aug14
/Jan-Aug13
(Volume)
Var.% Jan-Aug14
/Jan-Aug13
(Value)
Weight
%
Produce, of which:-1.7-2.4-0.8-3.322.2
Fresh produce-2.0-2.2-0.6-3.618.9
Fruit and citrus fruit-2.5-2.4-0.6-2.78.3
Vegetables, pulses and potatoes -1.6-2.0-0.6-4.3 10.6
Processed produce 0.4-3.6-1.8-1.6 3.3
Fruit and citrus fruit-0.1-3.0-1.11.30.3
Vegetables, pulses and potatoes0.5-3.7-1.8 -1.93.0
Bron: ISMEA, Gfk-Eurisko family panel. Provisional data.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven