Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: Marco introduceert nieuwe ontwikkelingen YCM

Marco is een Brits technologiebedrijf (ook actief in Nederland) dat Intelligent Factory Floor en Pack House Systems ontwerpt, bouwt, installeert en ondersteunt voor overwegend de voedingsmiddelenindustrie. Nu komt het bedrijf met twee nieuwe technologische ontwikkelingen en daarmee met een verdere verhoging van de effectiviteit van de gerenommeerde YCM Yield Control Module.

De innovatieve 'One light-One fruit' software development vereenvoudigt het verpakkingsproces, terwijl het onlangs geïntroduceerde 'Efficiency Screen' concept, direct gekoppeld aan de YCM pakstations, verpakkers op de werkvloer inzicht geeft in de voortgang en de persoonlijke productiviteit.



De One light-One fruittechnologie is ideaal voor het verpakken van producten zoals druiven, tomaten en bessen, waar de vruchten van de individuele soorten van gelijkaardige vorm en grootte zijn. Het beslissingsproces voor verpakkers is nu heel eenvoudig gemaakt. Met de nieuwe technologie kan nog sneller en nog accurater bepaald worden hoeveel stuks er in een bepaalde verpakking moeten, zodat het kostbare 'over-packing', waarbij er per ongeluk teveel product in een doosje wordt gestopt, verleden tijd is.

De grote efficiency-schermen, die zijn ontworpen om boven de verpakkingslijnen te worden geïnstalleerd, gebruiken verpakkingssnelheidsgegevens uit het YCM-con-trolesysteem om de realtime prestaties van individuele verpakkers te registreren. Groene lampjes geven bovengemiddelde prestaties weer, terwijl rode lampen juist een lage productiviteit aanduiden.

Volgens Marco is dit niet bedoeld als een 'name and shame' systeem om de luilakken eruit te filteren, maar om verpakkers te motiveren om hun prestaties door middel van vriendschappelijke rivaliteit te verbeteren. Studies tonen aan dat verpakkers van nature competitief zijn en er naar streven om het beter te doen wanneer hun prestaties worden vergeleken met hun collega's. Inzicht in de prestaties van individuele verpakkers kan ook leiden tot extra training.

Meer informatie:
Mandy Hart
Marco Ltd.
Tel: +44 (0) 1732 782380
Email: mandy.hart@marco.co.uk
Publicatiedatum: