25 november 2014 – Bijeenkomst innovatiecircel

Fresh ONLINE Pack: Online verkoop van AGF

Food, en ook steeds meer AGF, wordt in toenemende mate door de consumenten online gekocht. De verkoper biedt nu standaard producten in standaardverpakkingen aan voor een andere keten, met andere logistiek en mogelijk andere consumenten-behoeften. De vraag is ook of het huidige proces in combinatie met standaard verpakking en standaard producten leidt tot de gewenste productkwaliteit/beleving en wat de effecten zijn op voedselveiligheid? Maar klopt de portiegrootte of rijpheid? Indien niet: Welke optimalisaties zijn mogelijk ? Wat zijn de kansen voor de Nederlandse Tuinbouw?

Een sterke groei van online verkopen van AGF wordt verwacht. De verwachting is echter dat online verkoop van AGF effect heeft op bijvoorbeeld eisen aan product, versheid, voedselveiligheidsbeperkingen en type verpakking van producten. Nu wordt in de online keten een standaardproduct in een standaardverpakking geleverd zoals gebruikelijk voor in het schap van het grootwinkelbedrijf.

Het Fresh Informationmanagement Center werkt aan de vorming van een Publiek Private Samenwerking c.q onderzoeksprogramma en Innovatiecirkel rond het online verkopen van AGF.

Wat is het effect hiervan op het product, de verpakking, de voedselveiligheids-aspecten, de keten etc. ? Vraagt deze markt andere producten, verpakkingen, keten, etc. ?
Op 25 november nodigen wij u dan ook graag uit om deel te nemen aan de bijeenkomst Fresh Online Pack. Deelname is kosteloos.

Klik hier voor meer informatie rondom Fresh Online Pack en het programma van 25 november. Meld u snel aan, VOL=VOL.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven