"succesfactor bij duurzaamheid"

Gedragscampagne Nekovri voor energiebesparing

De Nederlandse vereniging van koel- en vrieshuizen (NEKOVRI) start een gedragscampagne om nog beter te scoren met duurzaam ondernemen. Na forse investeringen in de techniek is op 22 oktober het startschot gegeven voor de gedragscampagne 'Het is een koud kunstje'!

NEKOVRI is de centrale organisatie voor de logistiek van temperatuurgevoelige producten. "inefficiƫnt koelen- en vriezen kost veel energie en dat past niet meer bij groene doelstellingen", aldus bestuurder Hans Kroes. 'Het is een koud kunstje' werd door de ondernemers warm onthaald tijdens de algemene najaarsledenvergadering.

"Doel van de campagne is om ondernemers en werknemers bewust te maken van ingesleten gedragspatronen, waardoor we energie verliezen", aldus Kroes. "Het goede nieuws is, dat we het resultaat van deze acties twee keer mogen ervaren: In de discussie over duurzaamheid, maar ook op de energiefactuur!"

Tijdens de lancering werden de posters onthuld, posters die ook onderdeel zijn van het actie-pakket voor de ondernemers die mee gaan doen. "We hebben verder handleidingen, posters, digitale banners voor op websites en stappenplannen voor leden klaar liggen. Bovendien stellen we voor de meest enthousiaste deelnemer de 'Koud kunstje bokaal' te beschikking!"

De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Rijkdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven