Gedragscampagne Nekovri voor energiebesparing
NEKOVRI is de centrale organisatie voor de logistiek van temperatuurgevoelige producten. "inefficiƫnt koelen- en vriezen kost veel energie en dat past niet meer bij groene doelstellingen", aldus bestuurder Hans Kroes. 'Het is een koud kunstje' werd door de ondernemers warm onthaald tijdens de algemene najaarsledenvergadering.
"Doel van de campagne is om ondernemers en werknemers bewust te maken van ingesleten gedragspatronen, waardoor we energie verliezen", aldus Kroes. "Het goede nieuws is, dat we het resultaat van deze acties twee keer mogen ervaren: In de discussie over duurzaamheid, maar ook op de energiefactuur!"
Tijdens de lancering werden de posters onthuld, posters die ook onderdeel zijn van het actie-pakket voor de ondernemers die mee gaan doen. "We hebben verder handleidingen, posters, digitale banners voor op websites en stappenplannen voor leden klaar liggen. Bovendien stellen we voor de meest enthousiaste deelnemer de 'Koud kunstje bokaal' te beschikking!"
De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Rijkdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).