Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Campagne om Franse bananenconsumptie te verhogen

De Interprofessional Banana Association wil Franse consumenten aanmoedigen meer bananen te eten. Bananen zijn, na appelen, het meest geconsumeerde fruit in Frankrijk, maar "het is een banaal product, waar we niet altijd aan denken. Bovendien trekken consumenten hun voedingswaarde in twijfel." Als antwoord hierop heeft de IBA een marketingcampagne opgezet op verkooppunten in Lyon.

De campagne is gericht op grote retailers, maar ook op buitenreclame en lokale kanalen. De doelgroep van de campagne zijn nieuwe huishoudens, aangezien zij slechts 15% van de 50% op de markt verkochte bananen vertegenwoordigen. Bananen moeten een "aanvullend stuk vers fruit worden, die concurreren met desserts en fruit uit de fabriek.

Ondanks dat Frankrijk zelf bananen produceert, bedraagt de gemiddelde jaarlijkse consumptie maar 8,5 kg per persoon, terwijl het Europese gemiddelde rond de 10,5 kg ligt. In Zweden eten consumenten gemiddeld 16 kg bananen per jaar en in het Verenigd Koninkrijk 15 kg. 


Publicatiedatum: