Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Diepvries groenten hebben geen last van concurrentie met verse groenten, omdat de consument de producten niet kan aanraken in het click and collect-concept. "Dit concept moet binnen 3 jaar 10% marktaandeel in de diepvriesgroenten hebben."
Om meer consumenten te bereiken volgt Bonduelle een nieuwe marketingstrategie: de schappen moeten simpeler. 100 winkels zijn al aangepast en in de komende maanden moeten nog 500 winkels volgens het nieuwe concept ingericht worden. Bonduelle heeft de consumenten in twee groepen verdeeld: consumenten gewend aan ready-to-eat (29% van de markt) en consumenten die rauwe producten kopen om te koken (7% van de markt). De producten worden gerangschikt naar deze groepen. Aan het begin de ready-to-eat producten en daarna de rauwe producten.
Voor het einde van het jaar volgt een assortimentsuitbreiding: soepgroenten. "Er is een potentieel voor dit type producten. "We bieden een gesneden groentemix aan die de consument naar wens kan koken en kruiden," vertelt Emmanuelle. Dit deel van de diepvriesgroenten is gemiddeld 30% meer winstgevend dan de andere delen van de sector.