Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rabobank Masterclasses Tuinbouw

Wat zijn de onderscheidende kenmerken van succesvolle glastuinbouwbedrijven in de toekomst? Op deze vraag zochten glastuinbouwondernemers tijdens een sessie georganiseerd door Rabobank antwoord. Eén van de uitkomsten van deze sessie was de behoefte aan ontwikkelings- en reflectiemogelijkheden, specifiek voor tuinbouwondernemers. Zij gaven aan nieuwe kennis te willen opdoen en inzichten en ervaringen te willen uitwisselen om zich beter voor te bereiden op de toekomst. Daarom ontwikkelde Rabobank dit jaar samen met de Coöperatie Fabriek een managementprogramma speciaal voor glastuinbouwondernemers: Rabobank Masterclasses Tuinbouw.

Rabobank Masterclasses Tuinbouw

In de Rabobank Masterclasses Tuinbouw komen onder andere strategische marketing, financieel management, samenwerking en storytelling aan bod. De uitdagingen en problematiek vanuit de dagelijkse praktijk van collega-tuinbouwondernemers vormen de rode draad in de masterclass. Als leermethodiek is gekozen voor 'Action Learning'. De ondernemers leren door middel van het toepassen van de theorie in hun dagelijkse praktijk en door kennisuitwisseling met collega-tuinbouwondernemers. Want de uitdagingen waar zij voor staan, komen veelal overeen met die van andere ondernemers en ondernemingen.



Programma

De onderwerpen die aan bod komen in het programma van de Rabobank Masterclasses Tuinbouw zijn divers. Zo wordt bij strategische marketing gekeken naar voedsel- en eettrends, multichannel distribution, kanaalconflicten en oude en nieuwe rollen voor de groothandel. Bij financieel management wordt ingaan op alternatieve manieren voor het aantrekken van kapitaal zoals crowdfunding, business angels, kredietunie of Qredits. De ondernemer doet niet alleen nieuwe kennis op, maar ontwikkelt tijdens de masterclass ook zijn vaardigheden omdat er met cases gewerkt wordt. Aspecten die in de cases aan bod komen zijn bijvoorbeeld product-markt combinaties, marktleiderschap, bedrijfsstrategieën, concurrentievoordeel en bedrijfsvoering. Tot slot wordt ook aandacht besteed aan storytelling, waarmee de ondernemers het verhaal van hun bedrijf, merk en organisatie tot leven kunnen laten komen.

Meer informatie

In januari start een nieuwe Rabobank Masterclass Tuinbouw. Klik op onderstaande link voor meer informatie: Rabobank Masterclasses Tuinbouw.

Publicatiedatum: