Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Faire Woche

Duitsland: omzet fairtrade-producten stijgt

Met het oog op de 'Faire Woche' in Duitsland, die nog tot en met 26 september duurde, wijst het 'Handelsverband Deutschland' (HDE) op de groeiende betekenis van fairtrade-producten binnen de Duitse retail, meldt de Duitse website Gabot.de. "De markt voor duurzame producten groeit jaarlijks. Steeds meer consumenten hechten waarde aan een sociaal en ecologisch verantwoorde consumptie", aldus HDE-directeur Kai Falk. De handel reageert op deze vraag en breidt haar assortiment bijpassend uit. De omzet met fairtrade-producten in Duitsland lag volgens cijfers van het 'Forum fairer Handel' in 2013 op 784 miljoen euro. Dat betekent een plus van 21% ten opzichte van het voorgaande jaar. Producten met het fairtrade-logo zijn inmiddels in heel Duitsland in 42.000 winkels verkrijgbaar.
Publicatiedatum: