Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkten werken aan meldpunt voor wanpraktijken leveranciers

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) onderzoekt de juridische kaders voor het oprichten van een meldpunt voor wanpraktijken van malafide leveranciers. Zowel hoofdkantoren als ondernemers kunnen via de kliklijn hun verhalen kwijt. Aan het eind van het jaar moet duidelijk zijn wat de mogelijkheden zijn.

Het CBL ziet het meldpunt als onderdeel van een groter plan om voedselschandalen tegen te gaan. Marc Jansen van het CBL: "Steeds vaker horen we bij informele borrels verhalen over wanpraktijken door leveranciers. Met als toevoeging op het eind: 'Maar je hebt het niet van mij'. Daar hebben we intern een discussie over gevoerd met als conclusie dat het écht anders moet. De slechte bedrijven willen we intern, dus tussen de CBL-leden, met naam en toenaam kunnen noemen, zodat we die partijen uit de keten kunnen weren. Het wordt dus geen publieke schandpaal."


bron: Distrifood
Publicatiedatum: