Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Seizoensopening: Delhaize koopt aardbeien voor 500 euro

Veiling Hoogstraten verwacht productaanvoer van 150 miljoen kilo

Tholen - De lente is weer in het land en op vrijdag 21 maart opende Veiling Hoogstraten officieel het groenten- en fruitseizoen. Veiling Hoogstraten is met een productomzet van 174 miljoen euro in 2013 een grote speler in België. Commercieel manager Jan Engelen opende het seizoen en gaf aan dat ze ook dit jaar weer focussen op aardbeien, tomaten, paprika's en specialties. Voor aardbeien wordt een volume verwacht van 31 miljoen kilo. Het areaal tomaten is uitgebreid en bedraagt inclusief specialties 150 hectare. De verwachte productaanvoer voor 2014 is 150 miljoen kilo.


Het areaal specialties is gegroeid van 27 naar 45 hectare

Nieuwe doordrager Capri
"Veiling Hoogstraten heeft weer diverse nieuwe zaken in petto voor dit seizoen. Zo zullen ze een nieuwe verkoopsysteem met e-bemiddeling invoeren en kan er gekozen worden voor weekbemiddeling. Daarnaast wordt een nieuwe aardbeiendoos geïntroduceerd voor de vollegrondsaardbeien. Dit jaar zal ook de nieuwe doordrager Capri worden geïntroduceerd. Veiling Hoogstraten heeft kortgeleden een exportmanager voor Duitstalige landen aangenomen en wil verder internationale markten gaan aanboren en bewerken."


Dit jaar wordt 31 miljoen kilo aardbeien verwacht

Seizoensopening
Dit seizoen kon Veiling Hoogstraten voor het eerst jaarrond aardbeien aanbieden door de belichte winterteelt. Toch wilde men de traditie van de seizoensopening in ere houden en ook nu werd een kist aardbeien geveild voor het goede doel. De kist ging naar Delhaize voor de prijs van 500 euro per 500 gram. Door inbreng van Veiling Hoogstraten, in naam van de aardbeientelers, werd de opbrengst verdubbeld. Het bedrag van 8000 euro werd overhandigd aan Willem Geysen, CEO van Make a Wish, een organisatie die de hartenwens van kinderen vervult die vechten tegen een levensbedreigende ziekte (www.makeawish.be).







Delhaize

De Category Manager groenten en fruit van Delhaize, Oene Jolie, gaf aan zeer verheugd te zijn met de aankoop van deze aardbeien. "We zijn blij deze aardbeien te kunnen kopen en zo mee het startschot te geven van het Belgische aardbeienseizoen. We vinden het van groot belang om Belgische producten in ons assortiment te voeren. Dat is ons stokpaardje." Hij vertelt dat Hoogstraten de grootste leverancier is van hun aardbeien. "Zodra het Belgische seizoen begint, hebben wij de aardbeien van Hoogstraten in de schappen. Door de belichte teelt hebben we deze winter tot begin februari dit product gevoerd. Onze klanten waarderen dit enorm en ondanks dat de aardbeien hoger geprijsd zijn als bijvoorbeeld de Spaanse, worden ze overtuigd door de goede smaak en de dagverse kwaliteit."



Roger van Damme
Naast de benefietverkoop werd Roger van Damme, een bekende Belgische chef, voorgesteld als ambassadeur van Hoogstraten Aardbeien en geridderd door de Ghesellen van de Aardbei. Roger is fan van de aardbeien van Hoogstraten en dit gaf hij ook aan in zijn speech. Hij maakt er ook geweldige desserts van, waar de bezoekers zichtbaar van genoten.




Roger van Damme



Voor meer informatie:
www.veilinghoogstraten.be

Gerelateerde artikelen → Zie meer