Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
aandeel vers neemt toe

Peru: Camposol bereidt zich voor op nieuw aspergeseizoen

Dankzij de gunstige weersomstandigheden, boekte de Peruaanse AGF-leverancier Camposol een beter jaar. De lagere temperaturen leidden tot gunstigere productievolumes. Het totale volume groenten en fruit kwam uit op 88.661 ton in 2013 en dat was 25% meer dan in 2012. Voor 2014 wordt een verdere stijging verwacht.

Maar liefst 63% van het totale volume groenten en fruit werd als vers verkocht, 30% als voorbewerkt en 7% als diepvries. In 2009 was het verse aandeel nog maar 35% en dat zit dan ook duidelijk in de lift. Het volume conserven blijft gelijk, maar het aandeel daalt aanzienlijk als gevolg van de forse groei van vers.



Momenteel bereidt Camposol zich voor op het aspergeseizoen. Vorig jaar bereikten de verkopen van witte en groene asperges een omzet van 66 miljoen euro: 5,5% meer dan vorig jaar. Ongeveer 32% van de witte asperges werden vers verkocht. De groene worden sowieso als vers aangeboden. Het bedrijf wil de verkoop van witte asperges flink uitbreiden de komende seizoenen.

Ondanks de stijgende productiekosten, met loonkosten als 50% van de totale kosten, blijven asperges een interessant product voor Camposol. In 2014 wordt er 200 hectare aangeplant, maar het totale Peruaanse areaal zal naar verwachting tot 2016 dalen.

Camposol wil de promotiecampagnes voor asperges, met de proeverijen in supermarkten, voortzetten. De focus van de promotiecampagne zal wel anders zijn. Het doel is dit keer niet om meer asperges te verkopen, maar om de asperges als 'premium product' te promoten, waarbij net als andere markten de kwaliteit zijn prijs heeft.

Voor meer informatie:
Beate Löwe-Navarro
BLN Communications
Tel: +49-421 - 59 14 35
Fax: +49-421 - 59 79 934
Email: [email protected]
www.bln-communicatións.com
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer