Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Special Logistiek op AGF.nl en Groentennieuws

Vanaf half februari tot eind maart zal het onderwerp logistiek in de kijker staan op onze websites. Wereldwijd groeit het transport van goederen sterk. Klanten stellen hoge eisen aan transportkwaliteit en logistieke dienstverlening. Het vervoer moet bijvoorbeeld zo duurzaam en snel mogelijk zijn. De topsector Logistiek in Nederland springt op deze ontwikkeling in om zo uit te groeien naar een internationale toppositie in 2020. Om die ambitie te bereiken, is innovatie noodzakelijk.

Duurzaam

De Nederlandse positie als logistiek land staat onder druk. Er is een tekort aan gekwalificeerd personeel op alle niveaus. Er zijn veel middelgrote en kleine bedrijven en een lage innovatiegraad. Marges staan onder druk en de uitstoot van CO2 moet omlaag. Ook zijn er veel zaken die de afgelopen 25 jaar vrijwel niet veranderd zijn. Daaronder vallen de problemen rond stedelijke distributie en het aantal kilometers dat transportmiddelen leeg rijden of varen. Kortom, het moet anders en het moet duurzaam. Als Nederland een eigen logistiek systeem van topkwaliteit heeft, versterkt dit de positie van de Nederlandse ketenregiebedrijven als geloofwaardige logistieke partner in wereldwijde goederenstromen.



De financiële situatie in de sector Transport en Logistiek blijft zorgelijk. Dit blijkt ook uit de conjunctuurenquête van Transport en Logistiek Nederland (TLN) over het vierde kwartaal van 2013. Ondanks stijgende volumes blijven de prijzen achter waardoor veel bedrijven moeite hebben om de alsmaar stijgende kosten te dekken. Uit het kwartaalonderzoek blijkt dat de prijzen al jaren op een zeer laag niveau liggen en in geen verhouding staan tot de kosten die zij moeten maken om hun bedrijf draaiende te houden.

Groei?
TLN voorspelt dat de groei van volumes en bedrijvigheid in de sector in 2014 verder zal aantrekken, maar durft naar aanleiding van de enquête geen uitspraken te doen over financieel herstel. Als de kosten blijven stijgen en tarieven niet zullen aantrekken, dan zal ook 2014 voor veel ondernemers een lastig jaar worden

Nieuws
Het onderwerp logistiek bevat veel: van nieuwe vrachtwagens tot wetgeving, van elk onderdeel is wel iets nieuws te melden. Mocht je als bedrijf een nieuw product of transportmiddel hebben of weet je belangrijk nieuws uit de sector te te melden, laat het ons weten. Een persbericht kun je insturen naar [email protected]. Je kunt ook contact opnemen met de redactie voor het schrijven van een artikel. Natuurlijk is dit ook een uitgelezen kans om je eigen bedrijf een maand lang in de spotlight te plaatsen met behulp van een banner binnen deze prominente special.

De special Logistiek duurt anderhalve maand. Een maand adverteren in beide nieuwsbrieven kost € 1.100 en voor zes weken in beide nieuwsbrieven vragen wij € 1.500. Bij de websites betaal je
630,- voor een maand en 950 voor zes weken.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer