Directeur AH: we vergeten dat kerst een christelijk feest is

De belangrijkste dagen komen er aan voor de supermarkten. Wordt er in een normale week zo'n 640 miljoen euro omgezet, in de week voor Kerst gaat het om 100 miljoen extra. Aan kerststollen, kalkoenen, ijs en salades. Albert Heijn was ooit alleenheerser in dit spel, maar die tijd ligt achter ons. Vooral Jumbo en Lidl maken het de marktleider knap lastig. De NOS ging in gesprek met de directeur van de Albert Heijn-winkels, Cees van Vliet, in een XL-winkel in Zoetermeer.

Beluister hier deel 1 van het interview: Albert Heijn heeft concurrentie met kerst.

Beluister hier deel 2 van het interview: "Directeur AH: we vergeten dat kerst een christelijk feest is"

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.