Kaufhof groeit met textiel en online

De Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof heeft het afgelopen bedrijfsjaar, dat op 30 september eindigde, een relatief goed resultaat geboekt binnen de Metro-group. De omzet van Galeria Kaufhof daalde ten opzichte van vorig jaar met 0,5% naar 2,1 miljard euro vanwege de sluiting van vier vestigingen. Vooral het textielassortiment maakte een "buitengewoon positieve ontwikkeling" door, in het bijzonder het confectie- en accessoiresassortiment. Bovendien heeft de onlineomzet zich meer dan verdubbeld naar 24 miljoen euro.

De totale omzet van de Metro-group lag met 46,3 miljard euro zo'n 2,2% lager dan vorig jaar, wat onder andere te wijten valt aan de moeilijke economische situatie in grote delen van Europa.

Voor boekjaar 2013/14 blijft Metro CEO Olaf Koch behouden optimistisch. Ondanks "de nog steeds ondergemiddelde economische dynamiek" verwacht hij in totaal een "licht positieve omzetgroei".

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.