Verenigd Koninkrijk

Campagne moet kastanjeverkoopdaling aanpakken

Kastanjeleveranciers hebben een campagne gelanceerd om het fruit te promoten in de aanloop naar kerst in een poging de dalende verkoop om te draaien. Met de slogan 'Winterkastanjes' richt de campagne zich op hoe makkelijk het product te bereiden is – door simpelweg te weken en te roosteren – en hoe het te gebruiken in de eenvoudige seizoensgebonden keuken. De kastanje wordt gepromoot door onder anderen voedselbloggers en andere sociale mediagebruikers.



De verkoop van kastanjes is de laatste seizoenen afgenomen in het Verenigd Koninkrijk: een belangrijke supermarkt zag de cijfers vorig jaar met bijna 17 procent dalen. Kastanjes zijn nog steeds een traditioneel en geliefd product van de versproductafdeling in deze tijd van het jaar. Dus met een paar simpele communicatietools moet er een groot potentieel zijn om deze categorie te doen herleven. De respons van schrijvers en journalisten was tot nu toe heel goed.

Leveringen van kastanjes worden geconfronteerd met een aanhoudende druk door het verouderen en dus steeds minder productief worden van de Europese bossen. Europese telers hebben ook te maken met de verspreiding van de kastanjegalwesp uit China. De meeste soorten kastanjes worden aangevallen, waaronder ook de meest geteelde soorten.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.