Alleen in 2012 kocht Lidl al 960.000 ton Spaanse groenten en fruit, wat de sector 860 miljoen euro aan inkomsten opbracht. Dit komt overeen met 6% van de waarde van de totale Spaanse tuinbouwproductie. In de afgelopen vijf jaar zijn Lidls commerciële transacties met z'n Spaanse leveranciers met ongeveer 22% toegenomen, wat een totale omzet van 10.990 miljoen euro genereerde.
Gema B. Muñoz benadrukt dat niet alleen het inkoopvolume van de Duitse keten is toegenomen, maar ook het aantal leveranciers. In 2008 voerde Lidl transacties met 230 Spaanse leveranciers. Vijf jaar later is dat aantal gestegen tot 368, wat ongeveer 60% meer is. Door Lidls businessmodel worden de producten niet alleen gedistribueerd naar de 527 winkels van de keten in Spanje, maar ook naar ongeveer 10.000 winkels in heel Europa.
In 2012 bereikte de waarde van Spaanse producten die in het buitenland worden verhandeld, 1200 miljoen euro: 9% meer dan vorig jaar. In de afgelopen vijf jaar bedroeg de totale waarde van Spaanse producten die door Lidl werden gekocht, 5650 miljoen euro.
Source: agroinformacion.com