Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Pouliquen breidt export uit met meer Prince de Bretagne producten
Als leverancier van speciale Franse sjalotten en uien heeft Pouliquen ingezet op de kwaliteit van hun product. Het marktaandeel van de Europese consument is relatief klein. Maar een samenwerking met Prince de Bretagne helpt hen de producten naar markten te krijgen die ze anders niet zouden kunnen bereiken.
Gérard Quillevere van Pouliquen
De bekende rode Roscoff uien
"Het zou niet mogelijk zijn om over de hele wereld te verkopen zonder de hulp van een merk als Prince de Bretagne," zegt Gerard Quillevere van Pouliquen. "Als je naar Italië, Duitsland, Rusland wilt gaan, is het fijn om zo'n bekende merknaam achter je te hebben." In Europa heeft de partnerschap al vruchten afgeworpen: ongeveer 70 procent van de jaarlijkse omzet van 15 miljoen euro komt uit de export. De meerderheid van de export gaat naar Italië, Duitsland en Nederland en ook, zij het in mindere mate, naar de VS, Singapore en Japan.
Loods van Pouliquen
"Met ongeveer 60 procent zijn sjalotten ons belangrijkste product," zegt Quillevere. "Maar we doen ook tomaten, bloemkool en artisjokken van Prince de Bretagne. Anders zou de logistiek moeilijk worden." Logistiek is vooral moeilijk voor Pouliquen omdat ze sjalotten uitsluitend verkopen uit Bretagne . Hoewel deze sjalotten bekend staan om hun smaak en kwaliteit, is vervoer van de regio naar de rest van Europa duur en moeilijk te regelen.
inpaklijn voor sjalotten
"Hoewel sjalotten altijd ons stokpaardje zullen blijven, proberen we steeds nieuwe producten aan ons assortiment toe te voegen," zegt Quillevere. "Voor ons betekent dat samenwerking met andere bedrijven."