Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Waitrose verkoopt zoetere 'kindvriendelijke' spruiten voor de kerstdagen
Waitrose heeft samen met zijn telers een spruit ontwikkeld met een mildere smaak speciaal voor kinderen, die vaak niet zo dol zijn op de bittere groente. Uit een onderzoek bleek dat de afkeer voor spruiten voortkomt uit het overlevingsinstinct. Schadelijke gifstoffen hebben vaak een bittere smaak. Maar spruitjes zijn hartstikke gezond en bevatten per 100 gram tweemaal zoveel vitamine C als een sinaasappel.
Waitrose verwacht dat de spruiten populair zullen zijn onder consumenten en in het bijzonder onder kinderen. "De spruit is een heerlijke groente, die door kinderen en kieskeurige eters vaak over het hoofd wordt gezien," zegt Amy Lance, hoofd spruitproever. "We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om een spruit te ontwikkelen die zelfs de meest fervente spruitenhaters zal overtuigen. We hopen dat de spruit ook bij kinderen populair zal zijn en dat we hen aanmoedigen groenten te eten."
De nieuwe spruiten verschijnt deze week in de schappen voor een beperkte periode tot kerst en kosten £2,50 (€3,00) per 330 gram.