La Place verlegt focus naar beleving
Voorheen lag de aandacht bij 'product, concept en een beetje plaats', zegt Van den Nieuwenhof. La Place wil echter veel meer toe naar beleving en een ontmoetingsplaats worden. "Waar het veel meer om moet gaan is: waarom nou daar?", schetst hij. De ceo wil bijvoorbeeld meer uitdragen dat alle gerechten bij La Place honderd procent natuurlijk zijn. "We werken alleen met grondstoffen waar geen onnatuurlijke additieven aan zijn toegevoegd", legt Van den Nieuwenhof uit.
Met deze focus speelt La Place in op de trend van duurzaamheid. En die is niet alleen in Nederland zichtbaar, weet de ceo. Mede daarom ziet de formule daarom 'internationaal onvoorstelbaar veel mogelijkheden'. La Place opende vrijdag zijn tweede vestiging in Duitsland, nadat het in 2007 al de stap naar Belgiƫ waagde. Voor verdere uitbreiding kijkt Van den Nieuwenhof eveneens naar andere landen.
Ook een eigen hotel sluit de ceo niet uit. "We hebben een heel sterk merk en we kunnen daarmee nog alle kanten op", zegt hij daarover. De prioriteiten van La Place liggen nu echter ergens anders. "We gaan er eerst voor zorgen dat we een bredere footprint krijgen voor datgene dat we goed doen", besluit hij.
Eerder sprak FaceRetail met Evert de Goede, Erik Does, Krein Bons, Pieter Zwart en Eric Bodhuin, topmannen van respectievelijk Hornbach Nederland, EkoPlaza, vanHaren, Coolblue en Decathlon Nederland.
Bron: Retail News