Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco's verkoop daalt in 'uitdagend' derde kwartaal

Tesco heeft laten weten dat de "voortdurende druk" op de koopkracht leidde tot een omzetdaling in de thuismarkt voor het derde kwartaal. De daling is bijna twee jaar aan de gang sinds Tesco haar eerste winstwaarschuwing in twee decennia gaf.

In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 0,9% (excl. benzine), maar de omzet vergeleken met dezelfde periode vorig jaar daalde met 1,5%, in wat ze beschrijven als een "zwakkere kruideniersmarkt". De omzet vergeleken met dezelfde periode vorig jaar in de periode van dertien weken tot aan 23 november, daalde internationaal met 2,5% terwijl de totale omzet (excl. benzine) met 0,6% steeg.

De wereldwijde herstelstrategie van Tesco wordt nauwlettend in de gaten gehouden, gezien het bedrijf meer verkoopt in Japan en de VS en China als partner heeft. De resterende markten in Aziƫ en Europa waarin het actief is, dalen met respectievelijk 5,1% en 4%.

Bruno Monteye, senior analist voor onderzoeksfirma Bernstein, zei dat Tesco in het Verenigd Koninkrijk marktaandeel verliest aan zowel discounters (Aldi, Lidl) als aan kwaliteitsretailers (Waitrose, Sainsbury's) vanwege "het voortdurende probleem van een ongedifferentieerd aanbod".
Publicatiedatum: