Dienstverlening in schadeherstel:

"Onverwachte combinaties maken meer herstel mogelijk, soms met lagere kosten"

Hoe vult Top Finish Nederland dienstverlening eigenlijk in? Om die vraag te beantwoorden neemt Remco Rosbergen even afstand van de dagelijkse operatie. Top Finish Nederland B.V. is inmiddels meer dan 10 jaar geleden begonnen als schadehersteller aan stalen en aluminium gevelpanelen en levert veel meer diensten dan waar het bedrijf toen mee begonnen is. "De kennis en ervaring die we zowel in de uitvoering als in het gebruik van de producten hebben opgedaan, laat zich uitstekend inzetten op andere vlakken. Denk bijvoorbeeld aan herstelling van overheaddeuren, kozijnen, daken, maar ook koelcellen. Hiermee hebben we, denk ik, ook de kern van dienstverlening te pakken: kennis en ervaring van een partij aanbieden in een markt, die vraagt om een oplossing voor een probleem dat zij hebben", aldus Rosbergen. "De uitdaging? Soms weet de één niet van de ander en kunnen mooie combinaties ontstaan. Inmiddels durven wij te stellen dat er veel meer te herstellen is dan vaak gedacht wordt, waarbij de kosten ook nog eens vele malen lager kunnen zijn. Vervanging vraagt meestal veel inspanning en materialen of is simpelweg niet mogelijk. Als twee partijen elkaar op deze manier vinden, kunnen er mooie oplossingen ontstaan, of algemeen vertaald een win-win situatie. Zo eigenlijk ook in de AGF sector."

Voorbeelden daarvan zijn de inzet van sandwichpanelen, de toegevoegde waarde van bedrijven in productieruimtes en de verantwoordelijkheid inzake hygiëne.





Sandwichpanelen worden meer en meer ingezet om bedrijfspanden neer te zetten en hebben inmiddels het volume van traditionele bouw ingehaald. In geval van (gekoelde) ruimtes worden voor binnenwanden ook vaak (sandwich)panelen gebruikt. Daarbij worden binnenwanden, in tegenstelling tot buitenwanden, veel intensiever blootgesteld aan de dagelijkse operatie door bijvoorbeeld het intern transport van pallets of kratten. Beschadigingen van deze panelen komen hierdoor ook veel voor. Vanuit esthetisch oogpunt een vervelende situatie, want een pand dat er mooi uitziet, blijft meestal ook langer mooi. Gebruikers van het pand besteden er net meer zorg aan om het mooi te houden. Herstelling van dit soort beschadigingen is een dagelijkse operatie voor Top Finish. Toch maakt herstelling binnen de AGF sector het werk wat complexer onder andere vanwege de volgende redenen:

Productie: In productieruimtes ontstaat de toegevoegde waarde van bedrijven en wordt dus het geld verdiend. Productieruimtes 'even' stilleggen is geen optie. Goede afstemming in planning zodat het werk tijdens onderhoudscycli uitgevoerd kan worden is bijna altijd aan de orde. Flexibiliteit met betrekking tot werkuren biedt mogelijkheden en zo hebben we op de 'gekste' uren onze werkzaamheden uitgevoerd.

Hygiëne: Werken met food producten legt een extra verantwoording neer bij bedrijven die deze producten verwerken. Een schone, hygiënische omgeving hoort daar minimaal bij. Beschadigingen aan panelen hoeven daar niet aan bij te dragen en kosten daardoor extra tijd tijdens de reiniging. Wij zien alternatieven ingezet om dit probleem te verhelpen zoals voorzetpanelen of kunststofplaten, die, als gevolg van omgevingsfactoren zoals hieronder uitgelegd, andere problemen tot gevolg kunnen hebben. Een strak afgewerkt paneel dat goed schoon te houden is, is toch de beste oplossing.

Omgevingsfactoren: Productieruimtes of koelcellen lijken vaak op steegjes zoals in enge films te zien zijn: koud, donker en nat. Voor eventuele herstelwerkzaamheden niet de meest ideale omstandigheden. Het zijn echter diezelfde omstandigheden die alternatieven ook minder aantrekkelijk maken. Als tijdens de herstelapplicatie de omstandigheden te verbeteren zijn (en dat is meestal een kwestie van goed plannen, zoals tijdens een onderhoudscyclus), dan zijn deze omstandigheden volgens Top Finish geen probleem meer, omdat onze herstelling de panelen weer richting origineel maken.

Uit onze ervaring blijkt dat onderhoud aan de panelen een continue vorm van aandacht vraagt. De inspanning voor herstel en langere termijn kwaliteit hangen nauw samen met de fase waarin gestart wordt met het onderhoud, Zo is bijvoorbeeld hevige roestvorming zeer hardnekkig en moeilijker terug te dringen, waarbij een grondige aanpak noodzakelijk is. Ons advies is dan ook om in een vroeg stadium te beginnen. Liever een aantal keren klein onderhoud dan te wachten op zeer groot onderhoud. De bron kan dan inmiddels zo groot zijn, dat een langdurig kwalitatief goede oplossing moeilijker te bereiken is. Een op maat gemaakte uitvoering van onze standaard aanpak is uiteraard onderdeel van deze oplossing. Dit begint met een goede opname ter plaatse waarbij mogelijkheden en onmogelijkheden besproken worden en in gezamenlijkheid een goed plan gemaakt wordt om tot een langdurige oplossing te komen.

Meer informatie of eventuele vragen?
Top Finish Nederland B.V.
Zeemanstraat 75
2991 XR Barendrecht
Telefoon: 078-6130134 of info@topfinish.net
www.topfinish.net



Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven