Effectieve temperatuurcontrole, luchtvochtigheid en tal van andere variabelen is cruciaal om de koudeketen effectief te beheren. De producttracking van BT9 helpt telers, vervoerders en retailers ervoor te zorgen dat het product in een zo vers mogelijke staat bij klanten aankomt.
BT9 is een spin-off van StePac L.A. Ltd., een bedrijf dat bekend staat als leider van MAP-verpakking. BT9 realiseerde zich dat zelfs de beste verpakking niets betekent als het product dat wordt verscheept, niet op de juist manier wordt behandeld. Ze bieden nu tracking voor de koudeketen aan, aan meer dan 240 klanten in 35 landen. Volgens BT9's CEO, Israel Ben-Tzur, is die groei te danken aan hun waarde-aanbod: het verzamelen, analyseren en verstrekken van informatie aan hun klanten om de versheid en voedingsveiligheid te verbeteren.
"Wij bieden ononderbroken zichtbaarheid doorheen de hele voorraadketen", zei Ben-Tzur. Dit is dankzij de HiTag-sensors, die in een pallet kunnen worden geplaatst. Zij verzamelen informatie over de temperatuur en vochtigheid en geven die informatie aan klanten door. Er kunnen waarschuwingen worden ingesteld zodat klanten aan beide kanten van het transport op de hoogte worden gesteld, maar BT9 verwerkt ook de informatie die het verzamelt en geeft consumenten zo bruikbare gegevens die geld kunnen besparen.
"Naast algemene scores die laten zien hoe de verzendingen worden behandeld, kun je ook per pallet bekijken wat tot die score geleid heeft. Elk onderdeel van het systeem van BT9, van dataverzameling tot analyse, kan resulteren in informatie die geld kan besparen", aldus Ben-Tzur.