Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Asda brengt click-and-collectdienst naar Londense metrostations

Asda brengt zijn click-and-collectdienst naar Londense metrostations als onderdeel van een breder plan om de dienst uit te breiden naar gebieden waar momenteel nog geen Asda-winkels te vinden zijn. Het bedrijf wil hiermee zijn aanwezigheid in de hoofdstad vergroten.

De supermarkt werkt met Transport for London (TfL) om de dienst de komende weken te testen in zes Londense ondergrondse parkeergarages. Pendelaars die via de stations East Finchley, Harrow en Wealdstone, High Barnet, Highgate, Stanmore en Epping reizen, kunnen de Asda-app gebruiken om bestellingen te doen vanuit hun lokale collectiepunt.

Volgens Mark Ibbotson, retaildirecteur van Asda, zal het initiatief dat klanten toestaat om om 13.00 uur iets te bestellen en dit om 16.00 uur af te halen, Asda een meerwaarde geven ten opzichte van de gemakswinkels die de forensen normaal bezoeken.

De uitbreiding naar metrostations is onderdeel van Asda's inspanningen om het aantal click-and-collectlocaties de komende vijf jaar van 218 tot meer dan 1000 te brengen. De supermarkt ziet click-and-collect als een platform om tot delen van het Verenigd Koninkrijk door te dringen waar Asda's marktaandeel laag is, maar waar de consumentenvraag hoog is. Het focust zich daarbij vooral op Londen en het zuidoosten.

Asda hoopt dat de dienst, die nog steeds een klein onderdeel is van zijn activiteiten, een weg kan banen voor verdere groeimogelijkheden. De omzet was namelijk bijna tot stilstand gekomen in het laatste kwartaal. Het bedrijf boekte een omzetgroei van 0,3 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar in de 13 weken tot aan 4 oktober.

Source: marketingweek.co.uk
Publicatiedatum: