Asda brengt click-and-collectdienst naar Londense metrostations
De supermarkt werkt met Transport for London (TfL) om de dienst de komende weken te testen in zes Londense ondergrondse parkeergarages. Pendelaars die via de stations East Finchley, Harrow en Wealdstone, High Barnet, Highgate, Stanmore en Epping reizen, kunnen de Asda-app gebruiken om bestellingen te doen vanuit hun lokale collectiepunt.
Volgens Mark Ibbotson, retaildirecteur van Asda, zal het initiatief dat klanten toestaat om om 13.00 uur iets te bestellen en dit om 16.00 uur af te halen, Asda een meerwaarde geven ten opzichte van de gemakswinkels die de forensen normaal bezoeken.
De uitbreiding naar metrostations is onderdeel van Asda's inspanningen om het aantal click-and-collectlocaties de komende vijf jaar van 218 tot meer dan 1000 te brengen. De supermarkt ziet click-and-collect als een platform om tot delen van het Verenigd Koninkrijk door te dringen waar Asda's marktaandeel laag is, maar waar de consumentenvraag hoog is. Het focust zich daarbij vooral op Londen en het zuidoosten.
Asda hoopt dat de dienst, die nog steeds een klein onderdeel is van zijn activiteiten, een weg kan banen voor verdere groeimogelijkheden. De omzet was namelijk bijna tot stilstand gekomen in het laatste kwartaal. Het bedrijf boekte een omzetgroei van 0,3 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar in de 13 weken tot aan 4 oktober.
Source: marketingweek.co.uk