"Golfkarton doet kosten groente en fruit verlagen en verkoop bij supermarkten stijgen"
Het gehele rapport is te downloaden van de website van de Amerikaanse Corrugated Packaging Alliance (CPA).
In Spanje (Madrid en Barcelona) zijn proeven uitgevoerd op de winkelvloer bij supermarkten. Hier werden plastic kratten vervangen door golfkartonnen dozen met mooie bedrukkingen. Ze zorgden voor extra informatie over het product en (merk) beleving bij de consument. Het resultaat was opmerkelijk: de verkoop steeg met 5%. Uit ondervragingen blijkt, dat de steeds milieubewustere consument de voorkeur geeft aan recyclebare verpakkingen die gemaakt zijn van hernieuwbare grondstoffen.
In Nederland is Lidl een voorbeeld van hoe een golfkartonnen verpakking bijdraagt aan succes. Deze retailer kwam onlangs voor de 4e keer als beste uit de bus in het groente- en fruitsegment.
Retail Packaging expert beschikbaar
De brancheverenigingen voor golfkarton in België en Nederland vinden het van groot belang, dat retailers goed geïnformeerd worden over de belangrijke rol en potenties van golfkartonnen verpakkingen bij hun streven naar duurzame bedrijfsvoering. Specifieke deskundigheid is daarvoor nu in te roepen bij een expert op het gebied van retailverpakkingen.
Voor meer informatie:
Vereniging Golfkarton
Postbus 732
2130 AS Hoofddorp
Toon Schrijver
06 53 23 69 70
www.golfkarton.org