Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: positief jaar voor Sainsbury's ondanks moeilijk retailklimaat

Sainbury's heeft de tussentijdse resultaten voor de 28 weken tot aan 28 september 2013 gemeld: de totale verkoop is van £13.365 (€15.953) miljoen (in 2012/2013) met 4,4% gestegen tot £13.953 (€16.655) miljoen. De omzet, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, steeg ook met 1,4%.

CEO Justin King zei in een verklaring op de website: "Ons marktaandeel is met 16,8% het hoogst in tien jaar tijd en volgt op 35 opeenvolgende kwartalen verkoopgroei." Sainsbury's werd beloond voor zijn prestaties dit jaar. De keten ontving 15 van de 28 prijzen voor zijn klantenservice en 33 prijzen voor zijn service en beschikbaarheid. Dit komt bovenop de zesde (in acht jaar tijd) 'Supermarkt van het jaar'-prijs en andere prijzen.

Een van Sainsbury's strategieën voor dit jaar was zich te richten op het eigen merk, dat twee keer zo snel groeide als de lijn merkartikelen. Net als andere supermarktretailers verlegde Sainsbury's de focus ook naar de online verkoop. De online omzet steeg met 15% met meer dan £1 (€1,19) miljard aan omzet op jaarbasis.
Publicatiedatum: