Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verenigd Koninkrijk: Lidl eerste met kerstreclame, Aldi volgt

Lidl zal in het Verenigd Koninkrijk zijn allereerste televisiereclame ooit lanceren, met een feestelijke campagne voor het eigen merkassortiment. De campagne zal zich richten op Lidl's Deluxe-reeks, aangezien het zichzelf wil positioneren als geloofwaardige optie voor 'de grote kerstinkopen'. De advertenties zullen te zien zijn op verschillende televisiekanalen, waaronder ITV en Sky, en zullen verschillende producten vertonen, zoals een gekookte kreeft, die Lidl voorgaande jaren goed verkocht.

Ronny Gottschlich, directeur van de Britse Lidl, zei: "We hebben het gevoel dat nu de juiste tijd is om de kwaliteit van deze producten te demonstreren, gezien de enorme uitbreiding van ons assortiment en de toevoeging van vele nieuwe Britse producten, waaronder de verse kalkoen. Ons aantal klanten is enorm gestegen, omdat consumenten zich realiseren dat ze niet ergens anders heen hoeven voor Kerstmis."

Aldi volgt met zijn kerstreclamecampagne en richt zich op hoe zeer consumenten het feestdagenassortiment waarderen. De dertig seconden durende reclame bevat een aantal familiekarakters die vertellen welke producten van Aldi ze willen hebben tijdens Kerstmis. Producten zoals champagne, zalm en mince pies. In tegenstelling tot eerder 'Like Aldi'-campagnes, wordt er geen prijsvergelijking gemaakt, wat de nadruk meer legt op de productkwaliteit.

Source: retailanalysis.igd.com

Publicatiedatum: