
Knappe reclamestunt: Lidl houdt Zweedse foodies voor de gek met ‘toprestaurant’
… het was een slimme reclamestunt voor budgetsupermarktketen Lidl, bedacht door een Zweeds reclamebureau. Onder het motto 'Sometimes you need to change the outside, to get people to discover the inside' kookten de chefs drie weken lang met enkel Lidl-producten bijzonder culinaire maaltjes. Het vlees, de vis, groenten, aardappelen, sausjes… alles kwam van Lidl en was, zoals we weten, erg budgetproof. Vandaar ook de naam: de letters van Lidl gehusseld tot Dill. Een geslaagde hoax of een flauwe grap? Daar zijn de meningen over verdeeld in Zweden. Het deed ons een beetje denken aan de Zeeman stunt op de Amsterdam Fashion Week in 2011.
Bron: Culy
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-27 Uber Freight ontslaat 150 mensen
- 2023-01-27 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-26 Nederlanders bestellen liefst met korting bij flitsbezorgers
- 2023-01-26 Dirk rolt samenwerking met Too Good To Go landelijk uit
- 2023-01-26 Carrefour plant Belgische expansie via franchising
- 2023-01-26 Nederlandse appelmoes is in Duitsland goedkoper
- 2023-01-26 Transport Albert Heijn steeds duurzamer
- 2023-01-26 'Overleg van laatste kans' bij Intermarché-Mestdagh
- 2023-01-25 Aldi Süd bereikt mijlpaal van 2.000 winkels in Duitsland
- 2023-01-24 Britse groenten- en fruitleverancier daagt Lidl voor de rechter
- 2023-01-24 Morrisons verlaagt prijzen van 1.000 producten
- 2023-01-24 Supermarkten geven hoogste kortingen in jaren
- 2023-01-23 Argos van Sainsbury's verlaat Ierland
- 2023-01-23 "Oda marktleider online retail Noorwegen"
- 2023-01-20 Frankrijk overweegt invoering 'anti-inflatie'-winkelmandje
- 2023-01-20 "Supermarkten verspillen g+f door hoge cosmetische standaarden"
- 2023-01-20 Carrefour introduceert actie van 5 stuks groenten en fruit voor minder dan €1
- 2023-01-19 Lidl en E. Leclerc bovenaan in Frankrijk voor Kerst
- 2023-01-18 Nieuw-Zeelandse supermarkten betalen 24% meer voor AGF
- 2023-01-18 Intermarché wil Colruyt inhalen in Wallonië en Brussel