Omzet Morrisons na 2 jaar in de lift
De vierde grootste supermarkt van Groot-Brittanniƫ schreef de daling van 2,4% in de omzet van het derde kwartaal (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar) onder anderen toe aan de sterke concurrentie van rivalen. Philips weet die daling aan het feit dat Morrisons nog geen online leverservice of een groot aantal gemakswinkels heeft. De totale verkoop steeg wel met 1% in de 13 weken tot 3 november. Analisten zeiden dat Morrisons met een prijsinflatie van 2,5% tot 3% te maken had met een daling in de hoeveelheid door consumenten gekochte goederen. Dit zou druk zetten op de winst.
Clive Black, een analist bij Shore Capital, zei dat Morrisons' hoop op een betere omzet in de kerstperiode wordt gestimuleerd door de vergelijking met een zwakke handelsperiode vorig jaar en door de plannen om winkels officieel te openen op Tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag. Philips zei dat ook een herlancering van de producten van eigen merk plus een reclamecampagne met celebrities de positieve verkoopgroei in de komende drie maanden zou stimuleren.
Source: theguardian.com