Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Morrisons na 2 jaar in de lift

Morrisons hoopt de komende weken zijn eerste opleving in twee jaar door te maken, ondanks een verdere daling in de afgelopen drie maanden. CEO Dalton Philips zei dat de markt in de aanloop naar Kerst waarschijnlijk uitdagend blijft, aangezien consumenten minder te besteden hebben dan vorig jaar. Maar hij zei dat de supermarkt in Bradford in een "verbeterende trend" zit sinds de lancering van seizoensaanbiedingen en van een bonusregeling om trouwe klanten te belonen.

De vierde grootste supermarkt van Groot-Brittanniƫ schreef de daling van 2,4% in de omzet van het derde kwartaal (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar) onder anderen toe aan de sterke concurrentie van rivalen. Philips weet die daling aan het feit dat Morrisons nog geen online leverservice of een groot aantal gemakswinkels heeft. De totale verkoop steeg wel met 1% in de 13 weken tot 3 november. Analisten zeiden dat Morrisons met een prijsinflatie van 2,5% tot 3% te maken had met een daling in de hoeveelheid door consumenten gekochte goederen. Dit zou druk zetten op de winst.

Clive Black, een analist bij Shore Capital, zei dat Morrisons' hoop op een betere omzet in de kerstperiode wordt gestimuleerd door de vergelijking met een zwakke handelsperiode vorig jaar en door de plannen om winkels officieel te openen op Tweede Kerstdag en Nieuwjaarsdag. Philips zei dat ook een herlancering van de producten van eigen merk plus een reclamecampagne met celebrities de positieve verkoopgroei in de komende drie maanden zou stimuleren.

Source: theguardian.com
Publicatiedatum: