



Abonneren
Vacatures
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
Top 5 - gisteren
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
- Omzet Vershal Boontjes in drie jaar tijd naar ruim 3,5 miljoen euro
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- Eerste komkommers van Qcumber bij The Greenery geveild voor Kika
- "We bieden overzeese producenten met een totaalpakket toegang tot de Europese markt”
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Tesco voert 'gezichtsherkenning' in
De schermen detecteren de gezichten van klanten, die de kassa naderen en identificeren hun geslacht en leeftijd bij benadering. Vervolgens geven ze advertenties weer die gericht zijn op die demografische groep. Privacy-actievoerders zijn tegen Tesco's besluit om de 'OptimEyes'-technologie te gebruiken en deden een beroep op de retailer om klanten te informeren wanneer ze op deze manier worden gescand. "Het scannen van klanten als ze door de winkel lopen zonder dat zij ooit hun toestemming hebben gegeven... Daar schuilt een enorm probleem", aldus Nick Pickles van de campagnegroep Big Brother Watch.
Amscreen wijst erop dat zijn technologie "niet opdringerig" is en "voldoet aan de vereisten inzake privacy en gegevensbescherming". De schermen identificeren de klanten niet, ze "schatten of een persoon mannelijk of vrouwelijk is en tot welke van de drie leeftijdsgroepen ze behoren". Ze zouden geen gezichtsherkenning of oogbolscanners gebruiken.
Source: theblaze.com
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-03 Jumbo zet uitbreiding voort in België
- 2023-02-03 Aldi start samenwerking met Too Good To Go
- 2023-02-03 Top-100 Winkelformules: Boni stijgt en Nettorama verdwenen
- 2023-02-03 Mogelijk Chinese concurrentie voor Nederlandse supermarkten
- 2023-02-03 Colruyt Group neemt Franse distributiegroep Degrenne Distribution over
- 2023-02-02 Inflatie trekt mensen niet van supermarkt naar landwinkels
- 2023-02-02 Mercadona plant tien nieuwe winkels in Portugal
- 2023-02-02 Topman Flink Benelux stapt op
- 2023-02-01 Lidl lanceert Inkoopbeleid Bewuste Voeding
- 2023-02-01 Nieuwe formule Bingo Supermarkt opent eind februari eerste winkel
- 2023-02-01 VK: 18% van de ouders koopt minder AGF
- 2023-01-31 Lidl GB investeert € 4,5 mld
- 2023-01-31 Erfgenamen Aldi Nord leggen familievete bij
- 2023-01-31 OKay Direct opent tweede automatische winkel in België
- 2023-01-30 Loopt Jumbo gevaar door de explosieve prijsstijgingen?
- 2023-01-30 Sainsbury biedt groentenboxen aan voor € 3,42
- 2023-01-30 Als eerste Europese stad zegt Barcelona flitsbezorgers vaarwel
- 2023-01-30 "Belgische retailers vinden hun weg moeilijker naar Nederland dan omgekeerd"
- 2023-01-27 Uber Freight ontslaat 150 mensen
- 2023-01-27 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken