




Abonneren
Vacatures
- Afroeper / Inkoper
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
Top 5 - gisteren
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
- Omzet Vershal Boontjes in drie jaar tijd naar ruim 3,5 miljoen euro
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- Eerste komkommers van Qcumber bij The Greenery geveild voor Kika
- "We bieden overzeese producenten met een totaalpakket toegang tot de Europese markt”
Top 5 - afgelopen week
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
- Jan Oskam verkoopt locatie Vleuten aan projectontwikkelaar, Neerijnen vanaf 2024 centrale locatie
- Omzet Vershal Boontjes in drie jaar tijd naar ruim 3,5 miljoen euro
- Uit de oude doos: "Die eerste jaren heb ik het erg zwaar gehad"
- Eosta overgenomen door Anders Invest
Top 5 - afgelopen maand
Weer
TLN en EVO tegen VVD plan algeheel inhaalverbod vrachtauto's
Inhaalverbod leidt tot colonnevorming en gevaarlijke situaties
TLN en EVO zien niets in uitbreiding van de huidige inhaalverboden voor vrachtauto's. Op de meest drukke (2x2) snelwegen bestaat al een inhaalverbod. Op wegen waar het verkeersaanbod (2X3 of meer) het toelaat, is er volgens TLN en EVO sowieso geen enkele noodzaak om een inhaalverbod in te stellen. De maatregel draagt in dergelijke situaties helemaal niet bij aan een betere doorstroming.
Colonnevorming
TLN en EVO wijzen daarnaast op het gevaar van colonnevorming bij uitbreiding van de inhaalverboden. Uit onderzoek blijkt dat colonnevorming tot gevaarlijke situaties kunnen leiden. Vrachtauto's worden immers gedwongen om op de rechterrijstrook te blijven. Hierdoor is het bij in- en uitvoegstroken lastig voor andere verkeersdeelnemers om tussen deze 'muur' van vrachtauto's te komen. Dit leidt in veel gevallen tot verkeersonveilige situaties. Daarnaast moeten vrachtauto's noodgedwongen vaker op de rem trappen waardoor ook het risico op files toeneemt.
Dynamisch inhaalverbod
TLN en EVO pleiten al jaren voor dynamische inhaalverboden. Een inhaalverbod wordt dan met behulp van matrixborden ingesteld als het erg druk is op de weg en weer opgeheven op het moment dat het weer rustig is. Hierdoor bevordert de doorstroming en worden chauffeurs niet onnodig belemmerd in hun werk.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-06 Transporteurs en verladers willen af van e-truck als enige optie
- 2023-02-06 Egypte stelt invoering ACI voor luchtvracht uit
- 2023-02-03 Rusland verbiedt de export van benzine en diesel naar onder andere de EU
- 2023-02-03 MSC start lijndienst om meloenen uit Senegal te verschepen
- 2023-02-03 "Visumcrisis blijft transport Marokkaanse tuinbouwexport belemmeren"
- 2023-02-03 Staking Britse douanebeambten 17 tot 20 februari
- 2023-02-03 "Het kan niet anders dan dat bemanning van drugshandel afwist"
- 2023-02-02 De vele voordelen van een digitale vrachtbrief
- 2023-02-02 "Capaciteit Europees wegtransport niet langer bottleneck"
- 2023-02-01 Logistiek verwacht dit jaar meer verstoringen na Chinees nieuwjaar
- 2023-02-01 "Historische daling contracttarieven lijnvaart, en ergste voor containerreders komt nog"
- 2023-02-01 Huuskes bevoorraadt regio met nieuwe volledig elektrische eActros koelwagen
- 2023-02-01 Koeltrans viert 12,5-jarig jubileum
- 2023-02-01 Denkers Air de lucht in
- 2023-01-31 Luik Airport krijgt meer ruimte voor vrachtvluchten
- 2023-01-31 Vrachtwagenvlogger op pad met Groda AGF
- 2023-01-30 Leidt ontbinding 2M-alliantie tot tariefoorlog tussen rederijen?
- 2023-01-30 Maersk stopt met merknamen Hamburg Süd en Sealand
- 2023-01-30 Stakingen in Frankrijk zorgen voor overlast bij onder andere Calais
- 2023-01-30 Oponthoud verwacht door staking in Verenigd Koninkrijk