Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Israël: Mor International levert jaarrond Shoranfruit


Yair Kaplan, eigenaar van Mor International

Sinds Mor International een afdeling in Zuid-Afrika heeft geopend in 2005, kan het bedrijf jaarrond persimmons aanbieden. Het was voor hen een aanvulling op de productie van sharon fruit in Israël. Zo kunnen ze inspelen op de groeiende vraag van persimmons in Israël, Europa en de rest van de wereld.


Eran Nadler, Vicepresident van More International

Sharon fruit is genoemd naar een regio in Israël. Het is een persimmon-variëteit, die beschikbaar is van oktober tot maart. Het seizoen in Zuid-Afrika loopt van april tot juni.


De verpakkingsafdeling van Mor International in de regio Sharon

Volgens Eric Nadler, de vicepresident van More, is hun bedrijf de grootste teler, verpakker en exporteur van persimmon en sharon fruit in Israël en Zuid-Afrika. Ongeveer 35% van de productie in Israël komt van eigen boomgaarden. Dit is ongeveer 13.000 ton per jaar. De Zuid-Afrikaanse afdeling produceert ongeveer 7.000 ton per jaar, waarvan het meeste afkomstig is van eigen telers. De producten hebben een hoge brix van ongeveer 22 en ze kunnen worden opgeslagen onder lage temperaturen. Hierdoor kunnen de producten langer worden bewaard en verscheept naar verre bestemmingen. Het bedrijf richt zich naast Israël en Europa ook op nieuwe markten.


De kleinere verpakkingen is speciaal voor vermarkting naar Singapore

"Hoe verder de bestemming, hoe meer risico's eraan verbonden zijn", vertelt Nadler. "We weten dat het fruit goed is, maar onderweg kan er natuurlijk van alles gebeuren. Daarom zetten we minimaal de helft van onze productie af in de lokale markt. Maar we hebben wel last van concurrentie uit Spanje. Dus we moeten ons blijven onderscheiden, ook in de lokale markt."


Sharon fruit aan de boom in de regio Sharon

"Het is heel belangrijk om telkens twee stappen voor te lopen op alle gebieden. Door inventief te zijn op alle gebieden kunnen we groeien."



Voor meer informatie:
Eran Nadler
Mor International
Tel: +972 977 766 26
eran@morgroup.co.il
www.morgroup.co.il
Publicatiedatum: