Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Euro 5? Of toch maar meteen Euro 6?

Ondernemers, die overwegen om nog dit jaar een voertuig te vervangen, staan voor een dilemma: wordt het een Euro-5-vrachtauto? Of een Euro 6?
Een paar punten die kunnen helpen een keuze te maken:
  • Dit jaar is voor Euro 6 nog een maximale landelijke subsidie beschikbaar van 4500 euro
  • Voor bedrijven die aantoonbaar minimaal vijfmaal per week de Amsterdamse milieuzone betreden, is er ook een maximale subsidie van 4500 euro van de gemeente Amsterdam beschikbaar
  • In 2014 is Euro 6 de norm. Dealers mogen dan alleen nog maar Euro-6-trucks verkopen, uitgezonderd de voertuigen die zij nog in voorraad hebben
  • Voor betaling van de Duitse DKW Maut en het Eurovignet is er geen verschil tussen Euro 5 en 6
  • Dit jaar verkopen de truckmerken nog veel Euro-5-voertuigen. Door de hoge verkoopcijfers is het waarschijnlijk moeilijk om dit jaar nog een voertuig geleverd te krijgen
  • Voor de Maasvlakten in Rotterdam geldt vanaf 1 oktober 2014 Euro 6 als minimale toelatingseis


Bron: EVO


Publicatiedatum: