Euro 5? Of toch maar meteen Euro 6?

Ondernemers, die overwegen om nog dit jaar een voertuig te vervangen, staan voor een dilemma: wordt het een Euro-5-vrachtauto? Of een Euro 6?
Een paar punten die kunnen helpen een keuze te maken:
  • Dit jaar is voor Euro 6 nog een maximale landelijke subsidie beschikbaar van 4500 euro
  • Voor bedrijven die aantoonbaar minimaal vijfmaal per week de Amsterdamse milieuzone betreden, is er ook een maximale subsidie van 4500 euro van de gemeente Amsterdam beschikbaar
  • In 2014 is Euro 6 de norm. Dealers mogen dan alleen nog maar Euro-6-trucks verkopen, uitgezonderd de voertuigen die zij nog in voorraad hebben
  • Voor betaling van de Duitse DKW Maut en het Eurovignet is er geen verschil tussen Euro 5 en 6
  • Dit jaar verkopen de truckmerken nog veel Euro-5-voertuigen. Door de hoge verkoopcijfers is het waarschijnlijk moeilijk om dit jaar nog een voertuig geleverd te krijgen
  • Voor de Maasvlakten in Rotterdam geldt vanaf 1 oktober 2014 Euro 6 als minimale toelatingseis


Bron: EVO



Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.