Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Alleen Sainsbury's en Waitrose boksen op tegen discounters

Momenteel zijn Sainsbury's en Waitrose de enige supermarktketens uit de Britse top zes die de druk van discounters Aldi en Lidl, om hun marktaandeel uit te breiden, weerstaan. Hoewel gegevens en enquĂȘtes aangeven dat het vooruitzicht voor de Britse consumentenuitgaven verbetert, zijn retailers over het algemeen nog steeds op hun hoede, aangezien de inflatie de loonstijgingen blijft overtreffen.

In de afgelopen weken hebben marktleider Tesco en de nummer drie, Sainsbury's, belicht dat het besteedbaar inkomen van de consument nog steeds daalt. Sainsbury's en Waitrose, de nummer vijf, presteerden beter met een omzetgroei (jaar-op-jaar) van respectievelijk 3,7 en 7,6 procent in de twaalf weken tot aan 13 oktober. Daarmee breiden ze hun marktaandeel enigszins uit, volgens Kantar Worldpanel. Hun groei werd echter overschaduwd door een verkoopstijging van 31,7 procent van Aldi, wat de keten een recordmarktaandeel van 3,8 procent heeft gegeven tegenover 3 procent een jaar eerder.

Aldi verdubbelde zijn winst in het Britse bedrijfsleven in 2012. Het trok 1 miljoen meer kopers en de klanten gaven meer uit. "De retailer heeft goed werk verricht in het overbrengen van zijn concurrerende prijsboodschap door middel van twee campagnes, die de supermarkt een duidelijk verschilpunt gaven", aldus directeur van Kantar, Edward Garner. Lidl bleef ook sterk met een verkoopgroei van 13,1 procent en een marktaandeel van 3 procent (vorig jaar was dat 2,7 procent).

Source: www.reuters.com
Publicatiedatum: