In Haspengouw zal in totaal 7 miljoen kg Kanzi geoogst worden. Wereldwijd zijn er dat 50 miljoen kg, waarvan 80% binnen Europa. In Europa zijn Duitsland (Obst von Bodensee/Elbe Obst) en Nederland (Fruitmasters) de koplopers, gevolgd door Italië (VIP/VOG), België (Veiling Haspengouw), UK (Scripps) en Zwitserland (Tobi/Fenaco). Sinds zijn start in 2006 is Kanzi het snelst groeiend appelmerk: van 60 hectare uitgegroeid naar een areaal van 2100 hectare.
Nog even het hele traject van Kanzi in een notendop:
- 1990: start zoektocht
- 1993: belofte volle kruising tussen Braeburn en Gala, Kanzi® is geboren
- 1996: eerste bomen worden geplant
- 1997: eerste appels worden geoogst
- 2000: aanmaken van bomen op grote schaal
- 2005-2006: eerste volumes op de markt / 2.5 miljoen kg in Europa
- 2006-2007: commerciële start van het merk Kanzi
- 2013-2014: 2100 ha aangeplant / 50 miljoen kg wereldwijd
Er is meer vraag dan aanbod voor deze verleidelijke appel. De combinatie van gepassioneerde telers, een goed product, sterke campagnes en enthousiaste klanten en consumenten hebben van Kanzi een succes gemaakt. Om aan de vraag te kunnen blijven voldoen zullen er in de komende 3 tot 5 jaar wereldwijd bomen bijgeplant worden. Zo kunnen wij de liefhebbers binnenkort het ganse jaar Kanzi aanbieden.
Onze verleidelijke, heerlijk zoetzure Kanzi vertoeft tijdens zijn eerste optreden in goed gezelschap. Niemand minder dan de meest verleidelijke man van de België zal de campagne dit jaar opstarten. Wij nodigden daarom ook alle vrouwelijke Kanzi®-liefhebbers uit, voor een "Meet & Greet" met hun idool Louis Talpe. De ideale gast die the Seductive World of Kanzi verpersoonlijkt, zoals Kanzi is ook hij een geboren verleider en een prikkeling voor de zintuigen. Ongetwijfeld een onvergetelijke dag voor vele Kanzi fans.
En vanaf volgende week gaan alle remmen los: nationale tv-campagnes, guerrilla activiteiten, advertenties, beurzen, online acties, sociale media en promoties op de winkelvloer. Kortom, Kanzi zal op alle fronten strijden voor de aandacht van de consument. Omdat we nu eenmaal weten dat, eenmaal geproefd van zijn volle verfrissende smaak, men voorgoed verloren is.