Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coop: inkoop via tablets neemt toe

Zwitserland - Migros-dochter LeShop.ch maakte afgelopen week de omzetcijfers van haar online verkoop van levensmiddelen in het afgelopen jaar bekend. Daarbij werd benadrukt dat met name de inkoop via mobiele apparaten is toegenomen. En ook bij Migros-concurrent Coop neemt bij de online handel het aantal inkopen via Smartphones en tablets verder toe, zo deelde het bedrijf mee.
 
Exacte cijfers over de bedrijfsontwikkeling op de online kanalen maakt Coop slechts jaarlijks bekend. In 2012 groeide de omzet van de online winkel 'Coop-at-home' in totaal met 13 procent en werd er een omzet van 96 miljoen Zwitserse frank (77,9 miljoen euro) behaald. Daarmee lag Coop-at-home nog steeds iets achter bij de jaaromzet van Migros-dochter LeShop, die een omzet van 150 miljoen Zwitserse frank behaalde (121,8 miljoen euro).
 
De nieuwste innovatie op het gebied van 'mobile shopping' heeft Coop op het centraal station van Zürich gelanceerd. Hier staat sinds 18 september voor een vier maanden durende testfase een virtueel Coop-filiaal. Op een muur zijn 3D-foto's van geselecteerde Coop-producten afgebeeld, die men aan huis kan laten leveren door met de Smartphone de codes van de producten via een app in te scannen. Coop is tot nu toe tevreden met de pilottest. "We zien een duidelijke toename van het aantal online inkopen en krijgen talrijke positieve reacties van klanten", aldus Nadja Ruch van Coop.
 
Publicatiedatum: